Természetesen egy sportmotorrajongót sem lep meg, hogy a MotoGP-ből jön a koncepció, az 1’000 köbcentiméteres 90 fokos V4-es verseny-erőforrást alapul véve. “A MotoGP-ben fejlesztett erőforrás igazán kivételes munka” – mondta Domenciali a MotoGP csapatbemutatón. – “Van egy nagyon megbízható, könnyű és kompakt motorunk, tele izgalmas technológiával. Komolyan gondolkozunk azon, hogy bemutassuk az egyszerű felhasználóknak is, mert ez egy mérnöki csoda. Természetesen átalakítjuk valami olyanná, ami ésszerű, még nem prémium áron is eladható. Szóval nem valami Desmosedici-szerű egzotikum lesz, hanem egy átlagosabb csúcstechnológiás sportmotor.” – mondta.
Ha mindenféle mézes-mázas magyarázatot félreteszünk, mi lehet a rideg valóság? Egy superbike-versenyalapra gondoltál? Szerintem igazad lehet! Milyen jól jönne a Ducatinak egy komoly V4-es a szériához közeli kategóriában! Aztán talán még pénzt is kereshetnének vele. Erre enged következtetni az is, amikor Domencialit kérdezték, lesz-e versenyváltozata ennek a V4-es tervnek? Így válaszolt: “Abszolút, igen!”. Ez egyben azt is jelentené, hogy egy teljesen új gép váltaná a Panigale R csúcsmodellt a Ducati kínálatában.
Azt is susogja a haraszt, hogy már idén láthatjuk a koncepciót a Milánói EICMA-n. Aztán hamar letörik a lelkesedésünk, ha a Ducati sportigazgatójának szavait olvassuk. “Természetesen a Panigale-val versenyzünk 2017-ben és 2018-ban is.” – mondta Paolo Ciabatti. Azt látni kell a szavak mögött, hogy már nem a klasszikus “Ducati-kupa”-szerű, nekik kedvező szabályok vannak a Superbike VB-n, mint 2000 környékén. Így hamarosan kénytelenek lesznek valami komolyat kitalálni.
Azért nem irigylem a Ducati vezérkarától azt az időszakot, amikor majd le akarják tolni a hithű Ducatisti-k torkán a V4-es koncepciót. Hiszen ha gúnyosak akarunk lenni, akkor csak egy Aprilia RSV4 koppintás lesz – és ezt biztosan sokszor kapják majd az arcukba a vörösök. Aztán ne felejtsük el, hogy ha lenne egy kifejezetten versenyzéshez igazított modelljük, ráerősíthetnének arra, amiben a legjobbak: olyan brutális V2-es erőforrással ellátott utcai sportmotorokra, mint az 1299 és a 959 Panigale. Aztán olyanokról még nem is fantáziáltunk, mint a versenyeken nem használható aerodinamikai megoldások vagy a KERS-rendszer. Akár még valami izgalmas is kisülhet a dologból!
Az már csak hab a tortán, hogy a V4 koncepcióval egyszer már ütött akkorát a Ducati, hogy maga is beleszédült. Amerikai rendőrségi pályázatra építették meg a Ducati Apollo járőrmotort, ami annyira erős lett, hogy végül emiatt kaszálták el. Izgalmas történet, hamarosan mesélek róla!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »