A dráma a célban is folytatódott: Stefan Svitko, a tavalyi verseny ezüstérmese a második helyen futott célba. Majd a táborhely felé motorozva az összekötő szakaszon ütközött, és mentő szállította kórházba. Állapotáról ugyan nem adtak ki információt, de szerencsére ma is ott motorozik az élmezőnyben. Nem puha gyerek ő sem… De még ez sem elég a drámából: az autósok élmenője, a sokszoros motoros bajnok Peterhansel még a nap elején elgázolt egy motorost. Természetesen mellette maradt, ameddig a mentőhelikopter el nem vitte. Az ott töltött időt természetesen jóváírták, így továbbra is ő vezeti a kategóriát.

Svitko második lett, majd balesetet szenvedett
A chilei husqvarnás feladása után az összetett második helyre feljött a másik gyári KTM-et terelgető Matthias Walkner, míg a harmadik a privátként induló Gerard Farres. Így a változatosság kedvéért az első három helyen az osztrák márka gépei állnak. Azonban nagyon fontos kiemelni azt a tényt, amit a Honda külön sajtóközleményben kommunikált: egyelőre nem utasították el fellebbezésüket az egy órás büntetések miatt – ezt ugye tiltott helyen való tankolás miatt kapták. Tegnap ugyanis Barreda annyira felzárkózott, hogy az ötödik helyen hátránya már csak 53 perc. Vagyis ha törölnék egyelőre nem jogerős büntetését, máris egy Honda állna az élen!

Matthias Walkner már második összetettben
Szerencsére a fenti valóban sokkoló információk nem érintették honfitársainkat. Legalábbis napi és összetett eredményeiket tekintve nagy baj nincs egyikükkel sem. Dési János a kőkemény tizedik napot a 62. pozícióban zárta, összesítésben pedig 60. volt. A szerb Saghmeister Gábor behozta KTM-jét a 60. helyen, az eddigi összes száguldás után pedig 78. A román Gyenes Emánuel továbbra is a legjobb: 15. lett tegnap, összetettben pedig 23. Hajrá fiúk, egyre közelebb Buenos Aires!
| Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Iső | Különbség | Büntetés |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 05:49:45 | – | – |
| 2 | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 05:50:09 | 00:00:24 | – |
| 3 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 05:53:33 | 00:03:48 | – |
| 4 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 05:54:06 | 00:04:21 | – |
| 5 | 5 | RODRIGUES (PRT) | YAMAHA | 05:55:31 | 00:05:46 | – |
| 6 | 25 | CERVANTES MONTERO (ESP) | KTM | 05:57:00 | 00:07:15 | – |
| 7 | 26 | METGE (FRA) | SHERCO TVS | 05:58:03 | 00:08:18 | – |
| 8 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 05:58:28 | 00:08:43 | – |
| 9 | 45 | KLYMCIW (CZE) | HUSQVARNA | 05:59:07 | 00:09:22 | – |
| 10 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 06:02:38 | 00:12:53 | – |

Helder Rodrigues és a gyári Yamaha
| Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 28:07:59 | – | – |
| 2 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 28:38:00 | 00:30:01 | 00:05:00 |
| 3 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 28:46:42 | 00:38:43 | – |
| 4 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 28:49:56 | 00:41:57 | – |
| 5 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 29:01:46 | 00:53:47 | 01:01:00 |
| 6 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 29:03:23 | 00:55:24 | – |
| 7 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 29:08:10 | 01:00:11 | 00:48:20 |
| 8 | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 29:40:54 | 01:32:55 | 00:09:00 |
| 9 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 29:45:56 | 01:37:57 | 01:05:00 |
| 10 | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 29:56:44 | 01:48:45 | 01:00:00 |
Cimkék:
A drift mindig is a látványról szólt, de a dolgokat lehet fokozni! Szürreális, ahogyan a két hatalmas Victory végigradírozza a kanyarokat.
Elolvasom »Igazán szép régi motorokat utolsó csavarig gyári állapotban fellelni nem könnyű. Most egy hőskori Ducati 750SS superbike tűnt fel egy árverésen.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »