Az első napi óvatos kezdés után (amely ráadásul tényleg csak egy kurta kis szakaszon zajlott) a második etapon rendesen elindult a Dakar Rally mezőnye. A versenyzők már Argentínából rajtoltak, és összesen 803 kilométert kellett megtenniük. Ebből 275 volt gyorsasági – a napi eredmény ez alapján alakult ki. Ráadásul nem is volt nagyon technikás, ám annál gyorsabb: az élmenők kegyetlen tempót diktálhattak. Viszont vigyázniuk kellett nagyon a kóbor állatokkal. Mint Toby Price nyilatkozta “nem kellett sokat navigálnunk, ám a tehenek nem szerepeltek a Road Book-ban”.
Az első napot nagyon visszafogottan kezdő 2016-os győztes ausztrál úgy gondolta, hogy akkor most elfordítja a jobb oldalon azt a bizonyos gázmarkolatot. Halkan jegyzem meg: tavaly is megnyerte a második napot, aztán az egész versenyt is. Az első dolgot már meg is ismételte: ellentmondást nem tűrve, 3 perc 22 másodperces előnnyel ért célba. Élete hetedik Dakar szakaszgyőzelmét szerezte meg ezzel.
A második helyen csapattársa, a fiatal osztrák Matthias Walkner ért be a célba. Azonban öröme tiszavirág-életűnek bizonyult: sebességtúllépés miatt nem kevesebb, mint öt perces büntetést varrtak a nyakába. Így éppen ki is csúszott a napi eredménytáblázatunkból: 11. lett. (Ide egy kis információ: még a tavaly beszélgettem Lallerrel, és ő árulta el azt a technikai titkot, miszerint az egyhengeres versenyblokkok nagyon nem bírják az alacsony fordulatszámot. Ezért csúsznak bele sajnos a legnagyobbak is gyakran a lakott területeken ügyesen elhelyezett traffikba.)
Az eredeti sorrendben a képzeletbeli dobogó harmadik fokán végzett Paulo Goncalves, a Honda menője. Az igazsághoz tartozik, hogy gyakorlatilag egész nap csapattársa, Joan Barreda motorozott ebben a pozícióban. Azonban az utolsó ellenőrző pont után időt vesztett – így lett Goncalves először harmadik, majd később második.
Az első napot megnyerő, de büntetése miatt csúnyán hátrasorolt Yamaha pilóta, Xavier de Soultrait egész nap negyedikként haladt, azonban a fentebb megismert, Walknert sújtó büntetés miatt mégis harmadiknak rangsorolták. Mögötte a KTM-es Sam Sunderland futott célba. Említést érdemel még, hogy a tavalyi Dakart másodikként záró, idén nem titkoltan győzelemre törekvő privátként motorozó szlovák Stefan Svitko is megindult. Az első napi “szendergés” után hatodikként futott be.
Egy kis képi összefoglaló a motoros mezőny második napjáról
A második oldalon jönnek a magyarok, valamint a részletes napi- és összetett eredmények. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »