A KTM a november elején megrendezett EICMA során mutatott be egy prototípust, amely már akkor, álltában is vérlázítóan durván nézett ki. A neve 790 Duke Prototype volt, és annyi agresszivitás sugárzott belőle, hogy a cég szlogenjét (Ready to Race) senki nem érezte túlzásnak egy cseppet sem. Ránéztek a képeire, és nem kell magyarázgatni tovább.
A bemutató kapcsán nem árulták el, hogy fogják-e gyártani a tanulmányt. Viszont most kiadtak róla egy videót, amely mindenképpen komoly bizakodásra ad okot. Az osztrákok ugyanis egy mezei formai kísérletbe vagy ujjgyakorlatba nem ölnek annyi energiát, mint ennek a kisfilmnek az elkészítésébe. Nagyon durva lett: a statikusan is agresszív 790 Duke Prototype még ezerszer inkább annak tűnik benne. Csak első- vagy hátsó keréken megy, ahol lent van mindkét abroncs, ott meg keresztben. Mestermű!
A motorról egyelőre csak annyit tudunk, hogy térhálós acélcső vázában egy soros, kéthengeres, vélhetően 800 köbcentiméteres blokk dolgozik. Nyilván jóval gyengébb lesz az 1290-es Duke-nál, de teljesítményének és vezethetőségének arányában simán lehet hogy jobb lesz annál is.
A futómű értelemszerűen a WP-től érkezik, de nem egyezik meg semelyik gyártott modellével, hanem mindegyik eleme szintén prototípus. Annyit elárultak, hogy a menetvezérlés terén már a motorgyártás következő generációját fogja képviselni a vadállat: az IMU (érzékelő szenzorok központja) is új szintre lép és a traction control minden paramétere teljesen személyre szabható lesz.
Amennyiben szerencsénk van, a Kiska stílus legújabb vérbő képviselője a Duke család minden korábbinál izgalmasabb tagja lesz, és a 2017-es őszi kiállításokon végleges formájában is bemutatkozik. Amennyiben nagy szerencsénk van, 2018-ra pedig megérkezik a szalonokba is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »