A motor igazából most, 2016 decemberében nem mellbevágó újdonság, hiszen egy hónapja mutatkozott be hivatalosan is a milánói EICMA-n. Sőt, már azt megelőzően beszámoltunk róla, hogy tesztelés közben lekémfotózták. Azonban érdemes végigolvasni műszaki tudását – ezekből, no meg a Ducati maximalizmusából lehet rá következtetni, hogy milyen vasat várhatunk a Multistrada 950 képében. Aztán a végén megtudjátok, mindezért a csomagért mennyit kér a márka – elöljáróban annyi legyen elég, hogy piacképes az ajánlat!
A fizimiska igazi Ducati Multistrada jegyeket visel. Magas a felépítés, de egyáltalán nem drabális a megjelenés. Mondhatjuk, hogy ez a legtökéletesebb túramotor-testhelyzet: egyenesen ül a pilóta, a térdszög sem extrém hegyes és a kormány is kellően magas és széles. A tank kialakítása is abszolút támogatja a dinamikus motorozást. Az utasnak is van kellő helye, nincsenek túl magasan a lábtartói – így vélhetően a hölgy utasok sem fognak berzenkedni egy hosszabb Multistrada nyergében töltendő túra miatt.
Az L2-es Testastretta erőforrás rövid löketű és 13,1:1 sűrítésű. A hengerenként négy szelepes desmodromikus vezérlésű klasszikus Ducati blokk 9’000-es fordulaton 113 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 96,2 newtonméter 7’500-nál. Természetesen vidáman teljesíti az Euro4 normákat is.
A mechanikus működtetésű csúszókuplungon és hat sebességes váltón keresztül a 950-es Multistrada hátsó kerekét értelemszerűen lánc hajtja. A biztonságos motorozást ma már magától értetődő módon DTC menetvezérlő elektronika is segíti.
Fullos a futómű: elöl és hátul is masszív elemeket találunk, amelyek minden paraméterükben állíthatók
Az első kereket két 48 milliméter átmérőjű teleszkóp fogja közre. A KYB USD egységek természetesen minden paraméterükben szabályozhatóak: az előfeszítés, a húzó- és a nyomófokozati csillapítás is a pilóta igényei szerint tekergethető. A rugóút 170 milliméter, a villaszög 25,2 fok, az utánfutás 105,7 milliméter. Hátul kétoldali lengőkar fogja közre a kereket, a központi rugóstag a Sachs-tól érkezik. Itt is ugyanúgy mindent tesztre szabhatunk, a rugóút pedig 150 milliméter.
A második oldalon további műszaki csemegék után az ár is kiderül, de sok további képet is találsz a Multistrada 950-ről. Lapozz!
Cimkék:
A gyorsulási sport egyik igazi úttörője volt E.J. Potter, vagy "művésznevén" a Michigan Madman. Valódi fenegyerek volt, érdemes megismerni!
Elolvasom »Horváth Lajos személyében évek után újra magyar induló lesz a Dakar motoros mezőnyében. Laller még rajongóival is találkozott a rajt előtt.
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »