Az 1958-ban született finn motoros 1978-ban még motocrossban versenyzett. A nyolcvanas évek elején azonban a motoros kaszkadőr műfaj, a stunt riding népszerűsítésének egyik első úttörője lett. Aki kicsit is ismeri, hogy ma miket is láthatunk egy ilyen bemutatón – valószínűleg minden motorozást szerető ember -, annak különösen érdekesek lesznek a lenti képsorok. Arto Nyquist egykori műsorát a Just Amazing című műsorban mutatták be néhány éve.
A finn egyik különlegessége volt, hogy olyan motorral bemutatózott, amely elsőre teljesen alkalmatlan volt erre a célra. A Kawasaki Z1300 hat hengeres monstrum akkor újdonságnak számított, de könnyed masinának semmiképpen. Arto ezzel a masinával motorozott háttal ülve egészen nagy tempóval, egykerekezett holtpont mögött (a műsor része volt, hogy minden alkalommal összetörte a hátsó lámpát és leszaggatta a rendszámot), majd faklumpát húzva kicsit “síelt” a motor mögött bő kétszázas tempóval. Nézzétek meg, tényleg szórakoztató – innen indult a stunt riding!
Mai fejjel megmosolyogtató dolog, hogy ennyire kevés trükk elég volt egy bemutató megtartásához. És Arto ezekből meg is tudott élni! A védőfelszerelést nem vitte túlzásba, még egy szemüveget sem vett, szabad szemmel hunyorgott bele két kilónál a menetszélbe. Igazi finn módjára aztán később síléccel is előadta a vontatós trükkjét. Jó pár év stunt után kicsivel harmincadik szülinapja után vissza is vonult az aktív, professzionális motorozástól.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »