Ezzel a névvel nagyjából biztosra vehetjük, hogy a mester felmenői egykoron hazánkból vándorolhattak ki az ígéret földjére. Jeff mindenesetre már Kaliforniában született, és életének korai szakaszában a Yamahának dolgozott – méghozzá ATV vonalon. Aztán önállósította magát és custom motorok, no meg saját múltja miatt négykerekűek építgetésével is foglalkozott. Az elmúlt bő húsz évben számos Yamaha motorkerékpárt szabott alaposan át – köztük az utóbbi időben több scrambler és deszkapályás vas is készült. Érdemes elbogarászni weboldalán: igazi szépségeket láthatunk!
Amikor Jeff meglátta a Yamaha legújabb kreációját, az SCR950-est, azonnal vágyat érzett rá, hogy hozzányúljon. A már gyári állapotában is izgalmas masina a kezei között aztán igazán érdekessé lényegült. Szavai szerint “nagyon sok scramblert építenek mostanában, én azonban valami olyat akartam csinálni, ami nagyon-nagyon eltér a többitől”. Azt hiszem, ez sikerült neki. Nézzük, miket módosítottak rajta, hogy a Faster Sons programon belüli Yard Built Project legújabb gyöngyszemévé válhasson!
A Renthal kormány középső része ugyanolyan Duane Ballard Custom Leather bőrbevonatot kapott, amilyenből a középen szegecselt, szigorúan egyszemélyes nyereg is készült. Stílusában mindkettő az első teleszkópok harisnyái között elhelyezett kis táskával is harmonizál. Aztán jöjjenek az alaposabb módosítások. A hátsó lengővillát rövidebbre szabták, így módosult a tengelytáv is. A kétoldali rugóstagokat 356 milliméter hosszúságú (ez nem a rugóút lesz!) Fox RC1 Podium gyártmányúakra cserélték.
A hátsó világítás harmonizál az üléssel, a szintén átszabott váznyúlvánnyal és az oldalsó rajtszám panelekkel. A sárhányó elöl rövidebb és magasabb is lett, hogy igazi terepképességet sugalljon. A Ride Wright-tól származó 40 küllős ráfokon Shinko Adventure Trail bütykös gumik feszülnek. Az első világítótest felfogató paneljei is illeszkednek a stílushoz, amelyet a blokk alatti kartervédő tesz teljessé.
A 950 köbcentiméteres V2-es Yamaha erőforrás nem módosult, azonban körülötte sok minden igen. Ezek közül lényeges – és a motorerő szempontjából fontos – szereppel bír a direkt szűrő, de annál sokkal meghatározóbb az új kipufogórendszer. Ezt a képek alapján lehet bogozhatni egy darabig. Amennyiben jól fejtettem meg, a lényege az, hogy az első henger csöve egyenesen hátra megy a jobb oldalon, majd a blokk mögött áttér a gép bal felén levő kurta végdobba. A hátsó hengeré viszont balra távozik, majd körbekerülve az egész blokkot a jobb oldalon engedi szabadba gázait.
Összességében Jeff Palhegyi egy nagyon izgalmas motort alkotott a Yamaha új scramblerének alapjain. Az alapvető elképzelést, miszerint ne legyen “egy a sok közül”, ezzel a kipufogóval garantáltan sikerült is elérni. Nagyon szép, nagyon vonzó, én meg még jobban várom a sorozatgyártású kivitelt…
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »