A Bennelli 2015-ben koncepciómotorként már bemutatta a TRK 502 névre hallgató, inkább kis-, mint közepes túra-enduróját, amit az idei EICMA kiállításon már széria-érett modellként tálalt a nagyérdemű közönségnek.
A koncepcióhoz képest a véglegesnek kikiáltott Benelli TRK 502-be egy újonnan kifejlesztett, Euro4-es erőforrás került. Az 500 köbcentiméteres sorkettes motorblokk 47 lóerőt teljesít 8’500-as fordulaton, amihez 5’000-en tetőző 45 newtonméter nyomaték társul. A erőátvitelhez hat fokozatú sebességváltó és lánchajtás tartozik. A futóműnél döbbenetes 50 milliméter átmérőjű, állítható fordított teleszkópokat találunk elöl, míg a hátsó központi rugóstag csak előfeszítésében állítható. A rugóút egységesen 150 milliméter. A fékezésről ABS-szel megtámogatva elöl dupla 320-as tárcsák gondoskodnak, négy dugattyús féknyergek társaságában. A hátsó traktusban a lassításért 260 milliméteres tárcsa felel. Arról sajnos nincs információ, hogy a terepre vágyóknál legalább a hátsó ABS kikapcsolható-e.
A Benelli TRK 502-es két verzióban kerül majd piacra. Lesz egy standard közúti, valamint egy off-road változat. A különbséget néhány formai elemen és kárpiton kívül a kerekek környékén találjuk. Az aszfaltos változat 17 colos alumíniumfelniket kap elöl 120/70-es, hátul 160/60-as utcai gumikkal. A finomságot a terepre szánt verzió jelenti, amire fűzött küllős kerekek kerülnek, elöl 110/80-19, hátul 150/70-17 bütykös gumikkal. A három színben (fehér, piros, szürke) rendelhető Bennelli TRK 502 Magyarországon is elérhető lesz, a hazai forgalmazó itthoni várható áráról nem tudott biztos információval szolgálni. A világhálón egyedül indiai tippelt árát ismerjük, ez alapján hazánkba 2,1-2,3 millió forint körülire saccolható – amint lesz végleges összeg, ígérjük írunk róla! Mindenesetre az A2 kategóriában egy igazán ütős versenyzőre számíthatunk, hiszen senki nem kínál hasonló teljesítményű, terepképes túra-endurót. Reméljük sikerül jövő tavasszal elkérnünk egy tesztút erejéig!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »