A BMW nagyon megérzett valamit a retróból, amikor megalkotta az R nineT-t. A megjelenés óta számos gyári verzió készült (Scrambler, vagy a nemrég bemutatott Racer és Pure), és a motorépítő műhelyek is szívesen nyúlnak ehhez a vitathatatlanul príma alapanyaghoz. Ahogy viszont Roland Sands tette most, attól még a szemünk is könnybe lábad.
A Mester nem elégedett meg 30-40 évnyi visszatekintéssel, egyből az 1936-os (!!!) R5-nek állított méltó emléket. A donorból szinte csak a blokk és a váz maradt meg, minden mást egyedileg készítettek el hozzá. Példának okáért a újjáépítették a motor első teleszkópjait, amik immáron fekete színben pompáznak és a hátsó rugóstagnál is elrejtettek egy sötétre fújt Öhlins tartályt. Még a féket sem hagyták békén, a kerekekre elöl Dunlop D208F, hátul Q3 gumit szereltek. Ezzel a motor a forma mellett agresszív menettulajdonságokra is szert tett.
Az újradizájnolás a nineT szinte összes porcikáját érintette, ide értve a szelepfedelet, az olajbeöntőt, a lámpát, a műszerfalat, a sárvédőket, az üzemanyagszintet ablakon keresztül mutató tankot, az ülést… felsorolni is sok. Inkább pörgessétek végig a galériát és időzzetek el a részleteken! Akinek pedig még mindig nem szakadt meg a szíve, azoknak álljon itt egy rövid, még több részletet bemutató videó:
Amennyiben te is motorépítésre adod a fejed, nem árt tudni, hogy a Roland Sands kiegészítők megrendelgetőek a MotoPartsShop webáruházában is – tehát már itthon is beszerezhetők.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »