A márka ismét komoly ismertséggel és piaci jelenléttel rendelkezik világszerte mindenfelé. Nagyrészt ezért került fel a dobogó alsó fokára. Önmagában a modellek (E-SM mint supermoto és E-XC mint terepmotor, utóbbi látható a képen) egy 125 köbcentiméteres motornak felelnek meg méretük és teljesítményük alapján: mindkettő 15 lóerős. Éppen csak a forgatónyomaték a többszöröse bármely nyolcadliteres egyhengeresénél… Ennek fényében az áruk ezeket a kis motorokat (inkább játékszereket) is erősen korlátozza a piaci sikerekben: tudásukhoz képest a közel 3,5 millió forint elég veszélyesnek mondható.
Ma már így hívjuk, azonban igazából a Brammo márkáról van szó. Éppen csak az amerikai konszern megvette az egyik legsikeresebb elektromos motorokat gyártó márkát – ezen az elegáns módon lépve be jó mélyen a szegmensbe. A Brammo sokszorosan bizonyított a világversenyeken (számos dobogójuk van a TT-n is) és az amerikai piacokon is. Most azonban már mindenhol kapható a technika, ahol Victory szalonok vannak. Bízzunk benne, hogy Európában is hamarosan megjelennek, mert technikailag bizony ezek a gépek nagyon ott vannak! Arról már nem is beszélve, hogy hazánkban is gyártják őket!
A Zero egyértelműen a legnagyobb nevet vívta ki magának a kizárólag elektromos motorokat forgalmazó márkák között. Hat modellt kínálnak, amelyek 44 és 67 lóerő közötti teljesítményekkel rendelkeznek. Angliai áruk 10-14 ezer font (3,4-4,7 millió forint) között mozog. Tudásukat tekintve valóban simán felveszik a versenyt bármely benzines versenytársukkal. Némileg ugyan drágábbak azoknál, ez a felár azonban talán még megéri azoknak, kik tényleg ennyire környezettudatosan gondolkoznak, vagy éppen fogékonyak az elektromos technika iránt. Az biztos, hogy a Zero piaci sikere nem véletlen – például ők még a ma legdivatosabb scramblert is forgalmaznak, szigorúan amperrel hajtva!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »