Nagyjából tizenhat évvel ezelőtt tűnt fel először Mike Corbin víziója a környezetbarát városi mobilitásról. Egy három kerekű kisautót alkotott, amely valójában átmenet a négy- és kétkerekűek között – bár vezetni autóként kellett. Az akkori akkumulátor-technológia erős kerékkötője volt a Sparrow sikerének: az egy üléses kis járművecske 612 kilogrammos tömegével alig 80 kilométeres hatótávot mondhatott magáénak. 1998 és 2003 között mindössze 289 darab talált gazdára belőle 14’000.- dolláros áron.
Az alkotó, Corbin a közelmúltban ismét kiállt a nyilvánosság elé és bejelentette, hogy az elektromos technológia fejlődése mára eljutott arra a szintre, hogy megszülethessen a Sparrow II. “Az új modell teljes mértékig az eredeti koncepció folytatása lesz, azonban sokkal fejlettebb technológiával. Három kerekű, egy személyes, zéróemissziós jármű lesz, azonban az energiát már lítium-ion akkumulátor tárolja és számítógépes vezérlés biztosít lényegesen hosszabb hatótávot.” – mondta Mike.
A Corbin Sparrow igazi különlegessége a páratlanul aerodinamikus tervezés volt – ez a tervek szerint szintén változatlanul megmarad. A járművecske összes légáramlásilag kulcsfontosságú pontján felfedezhetőek a golflabdákról ismert kis “huplik”, amelyek a leváló közeg turbulenciáinak kialakulását hivatottak megakadályozni. Fontos tudni ugyanis, hogy a légellenállás legnagyobb részét a haladó test mögötti kavargó levegő okozza – nos, ez a forma és felszín ezt drasztikusan csökkenti. (Érdemes felidézni a hasonló felszínű bukósisak példáját is.)
Azt ígéri, hogy a Corbin Sparrow második generációja a remek gyorsulás mellett a 160 kilométer/órás végsebesség elérésére is könnyedén képes lesz. Persze városi jármű lévén nyilván jellemzően sokkal lassabban fogják használni – ott pedig a fenti aerodinamikai trükknek szinte semmi jelentősége nincs. De jól néz ki – gazdag technokratákból pedig talán több van, mint tizenpár-évvel ezelőtt. Így a második generáció remélhetően sikeresebb lesz önmaga elődjénél.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »