Mindjárt a közepébe vágva, van egy rossz hírünk: 2017 január elsejétől nem helyeznek forgalomba több új Honda CBR600RR sportmotort az európai piacon. Elsősorban az akkortól életbe lépő EURO4 norma miatt, azonban a háttérben – mint mindig – most is összetettebb a helyzet. Az ugye egyértelmű, hogy a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójának nem okozna gondot akármilyen normának megfelelni, amit a többiek is megugranak.
Azonban hozniuk kellett egy racionális döntést. Mivel a sportmotorok közel sem fogynak úgy, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, a 600-as osztálynak pedig van egy óriási hátránya a literes gépekkel szemben: míg a fejlesztési és előállítási költségek egészen hasonlóak, az eladási ár jóval kevesebb, ezért az árrés is szűkösebb. Így pedig egyszerűen nem éri meg egy vagon lét rálocsolni egy egyre szűkülő spirálban vergődő projektre. Ez azt jelenti, hogy bár a gyártás nem áll le és a kevésbé szigorú vidékeken továbbra is elérhető lesz a 2013-ban bemutatott modell, nálunk – legalábbis utcára – nem fogják behozni. Egy dologban reménykedhetnek a rajongók csupán: hátha a világ többi részén elmegy majd annyi 600RR, ami lassan kitermeli egy új, EURO4-képes generáció megteremtését.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »