A tél folyamán mutattuk be a legendás nevű gyártó régóta várt újdonságát. A Royal Enfield jobban belegondolva évek (bocs, hosszú évtizedek!) óta abból él, hogy legendás a neve. Hiszen minimális változtatásokkal és fúrás-faragásokkal ugyanazokat az ősi technikákat gyártják, amelyeknek eredetijét végső soron megörökölték az egykori brit anyacégtől. Hiszen az 1901 óta motorkerékpárokat is gyártó vállalat 1955-ben helyezte ki a világ ma már leghosszabb ideje létező típusának, a Bulletnek a gyártását Madrasba. Eleinte ott csak összeszereltek, majd 1962 óta készül valamennyi alkotóelem Indiában. Sokáig Enfield of India volt a gyár neve, majd az anyacég teljes megszűnésekor vásárolták meg a Royal Enfield név használati jogát. Ez a rövid bevezető csak azért kellett, hogy értsétek: milyen fontos is a ma már inkább csak a neve által eltartott márkának egy sikeres új modell. Nem véletlenül harangozták be annyira újdonságukat, a felénk nevetségesnek tűnő, a világ nagyobbik részén azonban igenis komolynak számító 410 köbcentiméteres egyhengeres Himalayan motort. Kimondottan kemény kalandmotornak fejlesztették, a reklámfilmjéhez India legnevesebb off-road motorosát kérték fel – szóval megadták a módját! Éppen ezért furcsa, hogy benne maradt a videóban az a pillanat, amikor egy nem is túl nagy ugrás utáni földet éréskor CS Santosh jobb lába alól leszakad a lábtartó.
Ide kattintva megnézhetitek csak a kérdéses pillanatot mozgóképen is. A dologban az igazi baj nem is az, hogy bekövetkezett a “baleset”. Hiszen a Dakart is megjárt pilóta rezzenéstelenül haladt tovább – igaz, a snitt végén lenézett, hogy “mi a fenyőfa történt ott a jobb oldalon?” Az igazi baj az, hogy a gyári marketing anyagban ez a jelenet benne maradt, méghozzá jól kilassítva! Facebook oldalunkon egyik olvasónk azonnal ki is szúrta – ahogy a világon mindenfelé is rengetegen. Ez pedig a nem éppen kimagasló gyártási minőségéről ismert gyárnak akkora öngól, amilyennél nagyobb aligha létezik. Kár…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »