A teljesítményt csak teljesítmény pótolhatja. Lehet itt szépeket mondani kezelhetőségről, meg kiegyensúlyozottságról, de amikor komoly a helyzet mint a Dakaron, vagy az Erzbergen, akkor oda kell ütni, nem lehet finomkodni. Erre rájöttek már többek között a Yamahánál (FZ750 superbike blokk a Dakaros gépükbe, az FZT750-be) vagy a BMW-nél is (HP2 Enduro az Erzbergen), és akkor nem beszéltünk a számtalan házilagos sportmotorblokkos terepszörnyetegről. Általában ezek a projektek nem teljesen gyári történetek szoktak lenni, inkább privát csapatok útkeresései, sokszor némi be- vagy nem bevallott gyári hátszéllel. Jiří Heiník cseh versenyzőt és tunert eddig sem kellett félteni a különlegesebb vasaktól, de most aztán igazán bevállalta: olyat lépett, ami hasonlót szólhat, mint anno a HP2-esek elképesztő szereplése az acélhegyen – csak ő KTM alapokon építkezett. Akkor a világ elképedve figyelte, ahogy izomból felszántják a bányát a bajor elefántok, 183 kilométeres óránkénti sebességet is elérve.
Most ez a cseh legény (lassan inkább bácsi) gondolhatta úgy, hogy “Hé, hát itt van az 1290 Super Duke, az keskeny, sportos gép, dobjunk alá egy terepfutóművet és nézzük meg hogy sül el a dolog!” – és így is tett. Majd benevezte a 2016-s Erzberg Rodeora a 180 lóerős szörnyeteget, mi meg csak ájuldozunk a gyönyörtől, hogy mekkorát fog szólni a kis szöcskék között ez a bombázó. Azt mondtam, hogy a 180 lóerő 180 kilogrammos saját tömeget mozgat? Komolyan meg kell veszni, pár éve még a literes sportmotorok területe volt ez a tömeg-teljesítmény arány! Persze a Super Adventure felfüggesztését kapta, fullos belső nélküli Kineo felnikkel. Azt azonban lefogadom, hogy a jelenlegi állapotnál jobban levédi majd a blokkot, különben hamar elvérezhet a csodamasina a hegy poklában.
Cimkék:
Kiszivárgott iparági információk szerint a nemrég koncepcióként bemutatott City Adventure tereprobogó rövidesen a Honda szalonokba kerül.
Elolvasom »Sőt, a Kawasaki is negyedliteres Versyst fejleszt. A Suzuki apró túraendurója állítólag nem is V-, hanem G-Strom lesz. Ja, és mind Indiában.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »