Mi lenne nagyobb móka annál, mint motorozni egy jót a Dunakanyarban, és ahol kedvünk tartja, belegázolni a vízbe a motorunkkal, majd a folyó közepén haladni tovább? Csak mert megtehetjük. Persze a gyakorlatban még várhatunk erre, mivel pillanatnyilag csak a nagyobb négykerekű quaidjaik és speciális terepjáróik elérhetőek, de már sorozatgyártásra kész a teljes értékű, kétéltű motorkerékpár.
A Gibbs cég által gyártott Biski igazából használható megoldásnak tűnik, simán el tudom képzelni, hogy akár rendvédelmi szervek is használhatnák, vagy speciális mentőknek is hasznos lehetne, mert amik most kapható kisebb méretű kétéltűek vannak a piacon, azok általában szánalmasan lassúak mind a földön mind a vízen haladás közben. Ahogy a videón is látszik, a dönthetőség nem sportmotoros, de biztos nem rosszabb mint néhány cirkáló ilyen paramétere. Ami igazán durva, hogy a maximális sebessége 128 kilométer óránként szárazföldön, és 60 kilométer óránként vízen.
Az amerikai csodát kéthengeres 55 lóerős benzinmotor hajtja, és meglepően normális súlya van: csupán 228 kilogramm. A földön hagyományos hátsókerék, míg a vízben (víz)sugár hajtással – mint egy jetski – halad előre a már említett meglepő dinamizmussal. A képeket nézve alacsonynak tűnhet a hasa, azonban a 15 centis hasmagasság egyáltalán nem extrém alacsony sok motorkerékpárhoz képest. A gyártó honlapján minden egyéb információt megtalálhattok. Szerintem érdemes böngészni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »