Sportmotor majdnem félmillió kilométer futással!

Extrém
2015. augusztus 16., vasárnap - BigAdam

Állandó kérdés, hogy hány kilométer lehet egy motorkerékpár futásteljesítménye? Itt egy remek példa arra, mit is lehetséges elérni ezen a téren!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (15 hozzászólás)

Szabo Laly -
Szóval Honda… hmmm… Nincs több kérdésem. 🙂

Gvohir -
Le vagyok nyűgözve. Ez nem semmi. 🙂

Helmets on -
“Őrület, komolyan mondom őrület..” Az…de inkább az hogy ennyit tudott menni vele, 10 év alatt évi 50 ezer nem semmi! De végül is motorikusan miért ne bírná? (biztos van ami nem bír ennyit, de nehezen derül ki, mivel ritkán mennek (éli meg) ennyit, pláne sportmotorral) Úgy tűnik rendesen szervizelést kapott mindig, meg nem városban gyakori hidegindítással hanem – ahogy írták – túrázásra használta, meg pályára: ha melegen, megfelelő olajszinttel jár, a fordulat nem nyírja ki, arra van tervezve. “Szóval Honda” Inkább “ennyit a tervezett avultatásról”.

XYZ -
Az igen! Azért ne felejtsük el,hogy ez nem egy kihegyezett sport motor.2004-ben egy nagyon kiforrott túrasport motor volt a CBR600F. Meg nézném egy RR mennyit bír…

Macko -
XYZ: Sjaak Lucassen éppen mostanában posztolt egy képet, 297 ezernél tart az R1-ese. Ami körbejárta kétszer a világot, hosszában Amerikát (de 400 kilométert a befagyott tengeren tett meg), és sorolhatnám.

Szabo Laly -
A mai gyártástechnológia tart ott, hogy bármelyik gyártó tud ilyet, a kérdés az, hogy akar e, vagy tud e olyan áron, hogy eladható legyen. Helmets on: sajnos nagyon is létezik a dolog, sőt mostanában egyre jobban. Fejlettem a technológia, így könnyebb előjelezni, hol/mikor fogja megadni magát az alkatrész. Régen nem volt, így, inkább biztosra mentek.

MGP -
https://www.youtube.com/watch?v=QQ4WTqS5yuM 1percnél: 419 ekm BMW R1150

Macko -
MGP: amikor 2010-ben sikerült kijutnom, egy R 80 G/S nyerte ezt a titulust 580 ezerrel. Egy német csajé volt, aki újonnan vette 15 évvel korábban. Amúgy a motor bütykös gumin és némileg sarasan érkezett. 🙂 Ez most csak így eszembe jutott a videóról.

XYZ -
Macko : 600-as szuper sportra gondoltam(pl. R6R,ha már yamahát hoztál fel)

MGP -
Azt az R80 G/S-t még 580-al is megvenném.. de gondolom még így is csillagászati az ára…

Macko -
MGP: Aranyos volt, mert valami 5000 euro jutalmat kapott a hölgy tulaj. A szpíker megkérdezte tőle, mihez kezd a pénzzel. Azt felelte, hogy még nem tudja, de biztos nem új motorra költi, hiszen arra semmi szüksége. 🙂 Amúgy én egy R100GS beszerzését tervezem. A PD nagyon drága, de annyira beleszerettem, hogy beérem egy simával is. 🙂

Helmets on -
“sajnos nagyon is létezik a dolog, sőt mostanában egyre jobban. Fejlettem a technológia, így könnyebb előjelezni, hol/mikor fogja megadni magát az alkatrész. ” Ilyen nincs! Fogalmi különbségek vannak: tervezett minimális élettartam van, vagyis biztos kibírja az adott alkatrész azt amire tervezik. Hogy ez mennyi, az sok mindentől függ: az olajcsere intervallum is úgy van megadva hogy az olaj a megadott kilométerek alatt biztosan elássa a feladatát, mivel a felhasználás módja (városi kis fordulatú nyektetés, nyelezés pályán stb) annyira eltérhet hogy üzemórát megadni nem nagyon lehet, maga a hűtés is olyan hogy soha ne melegedjen túl a blokk stb. ….de olyan hogy x futásteljesítmény felett “menjen tönkre”, meg “azt már ne bírja” olyan nincs! Ez nem cél és a felhasználási és szervizelési körülmények eltérése miatt eleve lehetetlen megadni! Ha szerinted az “tervezett elavulás” hogy egy blokkot “csak” arra terveznek hogy pl 300.000-et MINIMUM kibírjon azon tág körülmények között amire, ahová tervezik, akkor rossz úton jársz, tévedsz!

Helmets on -
Egyébként: Az euro 3-as előírás még 80.000 Km-es minimális futásteljesítményt írt elő, az Euro 5 már 160.000-et!


Macko -
A legfrissebb post: Sjaak Lucassen R1-ese elérte a 300 ezret. A blokk bontatlan, a kuplung gyári eredeti…

Előző bejegyzés

Női motorosok világrekordja

2015. augusztus 14., péntek
Esemény

Következő bejegyzés

Videón a tizedik BMW Bike Maraton

2015. augusztus 17., hétfő
Túra

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt