Sportmotor majdnem félmillió kilométer futással!

Extrém
2015. augusztus 16., vasárnap - BigAdam

Állandó kérdés, hogy hány kilométer lehet egy motorkerékpár futásteljesítménye? Itt egy remek példa arra, mit is lehetséges elérni ezen a téren!

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Új 450-es platformot készít a Royal Enfield

Ipari hírek

Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (15 hozzászólás)

Szabo Laly -
Szóval Honda… hmmm… Nincs több kérdésem. 🙂

Gvohir -
Le vagyok nyűgözve. Ez nem semmi. 🙂

Helmets on -
“Őrület, komolyan mondom őrület..” Az…de inkább az hogy ennyit tudott menni vele, 10 év alatt évi 50 ezer nem semmi! De végül is motorikusan miért ne bírná? (biztos van ami nem bír ennyit, de nehezen derül ki, mivel ritkán mennek (éli meg) ennyit, pláne sportmotorral) Úgy tűnik rendesen szervizelést kapott mindig, meg nem városban gyakori hidegindítással hanem – ahogy írták – túrázásra használta, meg pályára: ha melegen, megfelelő olajszinttel jár, a fordulat nem nyírja ki, arra van tervezve. “Szóval Honda” Inkább “ennyit a tervezett avultatásról”.

XYZ -
Az igen! Azért ne felejtsük el,hogy ez nem egy kihegyezett sport motor.2004-ben egy nagyon kiforrott túrasport motor volt a CBR600F. Meg nézném egy RR mennyit bír…

Macko -
XYZ: Sjaak Lucassen éppen mostanában posztolt egy képet, 297 ezernél tart az R1-ese. Ami körbejárta kétszer a világot, hosszában Amerikát (de 400 kilométert a befagyott tengeren tett meg), és sorolhatnám.

Szabo Laly -
A mai gyártástechnológia tart ott, hogy bármelyik gyártó tud ilyet, a kérdés az, hogy akar e, vagy tud e olyan áron, hogy eladható legyen. Helmets on: sajnos nagyon is létezik a dolog, sőt mostanában egyre jobban. Fejlettem a technológia, így könnyebb előjelezni, hol/mikor fogja megadni magát az alkatrész. Régen nem volt, így, inkább biztosra mentek.

MGP -
https://www.youtube.com/watch?v=QQ4WTqS5yuM 1percnél: 419 ekm BMW R1150

Macko -
MGP: amikor 2010-ben sikerült kijutnom, egy R 80 G/S nyerte ezt a titulust 580 ezerrel. Egy német csajé volt, aki újonnan vette 15 évvel korábban. Amúgy a motor bütykös gumin és némileg sarasan érkezett. 🙂 Ez most csak így eszembe jutott a videóról.

XYZ -
Macko : 600-as szuper sportra gondoltam(pl. R6R,ha már yamahát hoztál fel)

MGP -
Azt az R80 G/S-t még 580-al is megvenném.. de gondolom még így is csillagászati az ára…

Macko -
MGP: Aranyos volt, mert valami 5000 euro jutalmat kapott a hölgy tulaj. A szpíker megkérdezte tőle, mihez kezd a pénzzel. Azt felelte, hogy még nem tudja, de biztos nem új motorra költi, hiszen arra semmi szüksége. 🙂 Amúgy én egy R100GS beszerzését tervezem. A PD nagyon drága, de annyira beleszerettem, hogy beérem egy simával is. 🙂

Helmets on -
“sajnos nagyon is létezik a dolog, sőt mostanában egyre jobban. Fejlettem a technológia, így könnyebb előjelezni, hol/mikor fogja megadni magát az alkatrész. ” Ilyen nincs! Fogalmi különbségek vannak: tervezett minimális élettartam van, vagyis biztos kibírja az adott alkatrész azt amire tervezik. Hogy ez mennyi, az sok mindentől függ: az olajcsere intervallum is úgy van megadva hogy az olaj a megadott kilométerek alatt biztosan elássa a feladatát, mivel a felhasználás módja (városi kis fordulatú nyektetés, nyelezés pályán stb) annyira eltérhet hogy üzemórát megadni nem nagyon lehet, maga a hűtés is olyan hogy soha ne melegedjen túl a blokk stb. ….de olyan hogy x futásteljesítmény felett “menjen tönkre”, meg “azt már ne bírja” olyan nincs! Ez nem cél és a felhasználási és szervizelési körülmények eltérése miatt eleve lehetetlen megadni! Ha szerinted az “tervezett elavulás” hogy egy blokkot “csak” arra terveznek hogy pl 300.000-et MINIMUM kibírjon azon tág körülmények között amire, ahová tervezik, akkor rossz úton jársz, tévedsz!

Helmets on -
Egyébként: Az euro 3-as előírás még 80.000 Km-es minimális futásteljesítményt írt elő, az Euro 5 már 160.000-et!


Macko -
A legfrissebb post: Sjaak Lucassen R1-ese elérte a 300 ezret. A blokk bontatlan, a kuplung gyári eredeti…

Előző bejegyzés

Női motorosok világrekordja

2015. augusztus 14., péntek
Esemény

Következő bejegyzés

Videón a tizedik BMW Bike Maraton

2015. augusztus 17., hétfő
Túra

Ezeket olvastad már?

Onroad.hu Évadnyitó 2022: közel 200 motor 3 kilométeres menetoszlopban

2022. január 02., vasárnap

Egészen elképesztő mennyiségű motor gyűlt össze az év első, napján egy közös motorozásra. Az Onroad.hu Évadnyitó 2022-ben is remekül sikerült!

Elolvasom »
Évadnyitó

A kínaiak már a spájzban vannak: CF MOTO 650 MT teszt

2021. december 30., csütörtök

Egyre jobb és jobb motorok érkeznek Kínából, és már közel sem csak a kisebb kategóriákból. Remek példa a CF MOTO 650 MT is

Elolvasom »
Új motor teszt

Ezt telibe találták: Keeway Vieste 300 teszt

2021. december 20., hétfő

Vicces, amikor egy motorgyártó "zászlóshajója" egy mindössze 300-as, kis testű robogó. A Vieste azonban egy remekmű lett!

Elolvasom »
Új motor teszt

MOTRON X-Nord 125 Touring teszt: Egy miniatűr kalandmotor

2021. november 16., kedd

Egy régi-új márka tűnt fel a színen: a MOTRON. Egyik induló típusuk, az X-Nord 125 Touring pedig kimondottan érdekes kis masina!

Elolvasom »
Új motor teszt