Az elektromos meghajtás témakörében elég szabad a formatervezők keze, hiszen műszakilag az akkumulátor és az elektromotor sokkal kötetlenebbül helyezhető el egy kétkerekű jármű fedélzetén, mint egy belsőégésű hajtáslánc az összes – sokkal bonyolultabb – alegységével. Így munkájuk gyümölcse, az e-Raw valóságos ipari műalkotás lett.
A francia formatervezők egyfajta cafe-racer formát álmodtak meg működő háromdimenziós makettjükbe. A különlegességét talán a bátor anyaghasználat adja: fémet, műanyagot és – a motorkerékpár-építésben szokatlan módon – fát is igénybe vettek az e-Raw építése során.
Az ülés – amelynek első fele valamiféle tank-formát igyekszik imitálni – ugyanis nem kevesebb mint nyolcvan rétegnyi falemezből készült. Így puhának ugyan biztosan nem puha, ugyanakkor valószínűleg kellően rugalmas. Egyfajta lengéscsillapító szerepet tehát nyilván képes betölteni. Az pedig vitathatatlan, hogy nagyon különlegesen néz ki!
A motorról műszaki adatokat – mint motorerő, menetteljesítmények és főleg hatótáv – nem tudunk, annyi a mellékelt videóból azonban kiderül (az előállítás valamennyi, teljesen manuális lépésének megismerésén kívül), hogy nem statikus makettről, hanem mozgásképes járműről van szó. Hogy sorozatgyártásba kerül-e valaha az e-Raw, azt nem tudhatjuk. De drukkoljunk, mert garantáltan feldobná az utcaképet, az biztos!
Cimkék:
A konszernen belül a jövőbe mutató elektromos hajtásrendszerekért a BMW i divízió felel. Most egy új kétkerekű hajtóművel jelentkeztek.
Elolvasom »Kevés izgalmasabb dolog van egy ezres sportmotornál. Mégis azt mondom, gondold át, hogy valóban szükséged van rá, vagy csak az egód kívánja!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »