Nem egyszerű a kisebb motorgyártók helyzete mostanában, hiába tűnik úgy, hogy kezd kilábalni a gazdaság az elmúlt évek nehéz helyzetéből. Számos cég kényszerült bezárni a kapuit, egyszerűen képtelenek voltak felvenni a hatalmas tőkével rendelkező konkurens vállalatokkal a versenyt. A spanyol Gas Gas tavaly év elején az Ossával szövetkezett. Akkor még az volt a cél, hogy ne kelljen tömeges elbocsátásokat eszközölnie egyik márkának sem.
Most viszont ott tartanak, hogy számos tárgyalást követően sem találtak olyan potenciális befektetőt, aki nagy mennyiségű tőkével segítene a szorult helyzetben. A Gas Gas népszerűsége egyre csökkent az évek során, hiába gyártottak kívánatos terepmotorokat – úgy tűnik, kizárólag efféle rétegmodellekkel szinte lehetetlen talpon maradni.
Hatalmas mértékű adósságot sikerült felhalmoznia a cégnek – több mint 30 millió euróra rúg a tartozásuk. Február óta nem termel a gyár, azóta a már meglévő készletekből működnek. Félő, hogy kénytelenek lesznek felszámolni az idén harminc éves vállalatot – hacsak nem érkezik valaki, aki lát fantáziát a márkában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »