Az olasz ikon-robogókat is előállító Piaggio csoport régen rájött arra, hogy nem érdemes Európából elszállítani az ázsiai piacra a kész járműveket, hiszen így sokkal drágábban tudják kínálni őket, mintha helyben szerelnék össze. Ott pedig a pénz nagy úr – az eladott mennyiségek ugyanakkor sokszorosai a hazai kontinensen elérhetőknek. Ennek megfelelően hat évvel ezelőtt az addigi szingapúri főhadiszállást átköltöztették Vietnamba: Hanoi külvárosában felépítettek egy Vespa gyárat. Amely azóta ontja a robogókat magából: a közelmúltban elkészült a félmilliomodik járművük!
Ezen jeles alkalom tiszteletére beengedték a sajtót is a gyártósorra: a Reuters fotósa körbejárhatta az üzemet, és végig is kattogtathatta azt. Az ott elkészült képekből adhatunk most közre egy kis csokorral, hogy ti is lássátok, hogyan készülnek arrafelé a motorizált kétkerekűek. Meglepő módon nagyon kevés a robottechnika, szinte minden folyamatot kézzel végeznek a képek tanúsága szerint – ez nyilvánvalóan a munkaerő hihetetlenül drága mivoltára utal. A végtermékek mennyisége pedig nem csekély, hiszen ha visszaosztjuk a darabszámot az eltelt munkanapok számával, nagyjából napi 280 Vespa jön ki eredményül. Ami egy indiai Hero produktumához képest persze súrolja az értékelhetetlenség fogalmát – de Európához viszonyítva akkor is szép adag!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »