Mennyien irigyeltük anno az autós roncsprogramosokat, akik a százforintos hulladékukat akár az új autó árának 20-30 százalékban számoltatták be vásárláskor? Vettek egy húszezer forintos Skodát, és még egy kis alkudozással féláron kitoltak egy klassz, garanciális új autót a szalonból. Ez ám a biznisz! De most nekünk áll a zászló, jönnek a motorosok!
Franciaország, Németország és Olaszország keresletösztönző programokat vezetett be az autóvásárlási forgalom serkentése érdekében, ami bizonyos hónapokban, illetve néhány régióban akár a felére is lecsökkent éves szinten a támogatások bevezetése előtt. Egyes uniós országok, mint például Nagy-Britannia később indították el a saját programjaikat. Még az Egyesült Államok kormánya is megfontolta, hogy selejtezési tervet vezessen be a nagyon sikeres német példához hasonlóan. A franciáknál 1’000.-, németeknél 2’500.- eurót dobtak hozzá a fiatalabb verda árához, míg Nagy-Britanniában kemény 2’000.- fontot. A szabály nagyjából hasonló volt mindenhol: a vásárolni kívánt jármű legyen új vagy maximum egy éves, a régi meg legalább 9-10. Magyarországon például a Citroën adott akár egymillió forint kedvezményt egy tízévesnél idősebb autóért, amit sokan ki is használtak. Itt jön képbe a mi területünk, mert egy egyelőre titkos, belsős információhoz jutottunk egy motorozó politikus barátunktól. Bármennyire hihetetlen is, hogy magyarisztánban, ahol még az Európában általános jó dolgokat sem veszik át, igazán úttörők legyenek vezetőink – de most úgy néz ki, hogy ezzel az új kormányprogrammal odacsapunk a fejlett nyugatnak! Miről is van szó?
Azt tudjuk, hogy komoly dugódíjat kívánnak felszámolni a belvárosba hajtó kocsikra, így viszont rájöttek, hogy az amúgy is zsúfolt tömegközlekedést nyírnák ki. Mi a megoldás? Valószínűleg körülnéztek Párizsban vagy Brüsszelben és ott hevert, pontosabban gurult a lábuk előtt a megoldás: a motorkerékpár! Londonban is ez az egyik legklasszabb dugóhúzója az embereknek, mivel motorkerékpáron nem kell fizetni az amúgy igen borsos belvárosi behajtási díjat – így ez is jó példa lehetett egy működő, lélegző várost elképzelő vezetőnek.
A belsős infó szerint a 15 évnél idősebb motorkerékpárok tulajdonosainak az ezer köbcenti alatti új motorvásárlásába 40 százalékban (de maximum egymillió forintig) beszámolják az idősebb vasat! Azért ezres alatt, mert nem a hobbimotorozást szeretnék pénzelni állami zsebből, hanem az ésszerűen fenntartható, keveset fogyasztó – így keveset is szennyező -, helytakarékos alsó- és középkategóriás gépeket. Gondoljunk csak bele: egy CB500 Honda, vagy egy AN400 Burgman elhozható lesz egy MZ betolása után egy milla körüli összegért! Azért ez nem semmi. Vezetőink nem csak a nagyvárosok élhetőbbé válását várják ettől, hanem a teljes magyar gépjármű-állomány üvegházhatású gázkibocsátásának drasztikus csökkenését is, mivel várhatóan több tízezer motorkerékpárt fognak a tulajdonosaik beszámíttatni a program keretein belül. A motormárkák képviselőivel már jó úton haladnak a tárgyalások, ők eddig teljes mellszélességgel támogatják a tervezetet – sőt azt szeretnék, ha már az igazi motoros szezon előtt elindulna a program.
Mi nagyon várjuk a konkrét időpontot, addig is reménykedjünk, hogy tényleg még idén belevágnak az Országházban lakó fiúk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »