Amit egy bemutató során látunk a motoros kaszkadőröktől, az számunkra, egyszerű utcai motorbiciklisták számára maga a csoda. Már videón is, de aki élőben csodálhatja meg őket, pláne testközelből, az újraértelmezi a járműfizikával kapcsolatos elképzeléseit. Hiszen mi hajlamosak vagyunk harmadára csökkenteni a tempót egy kis eső miatt és mindenféle olajfoltokkal magyarázzuk, ha elcsúsztunk – pedig általában simán vezetéstechnikai hibát vétettünk egy amúgy védhető szituációban. Emlékszem, évekkel ezelőtt egy Budapest Motorfesztivál alkalmával Mókust bámulhattam pár méterről. A poros és hepehupás aszfaltra éppen akkor kezdett el esni az eső, és a számára kijelölt nem túl nagy területet vaskorlátok kerítették körbe. De ettől még láthatóan teljesen másként gondolt a fizikára, ahogy mi… Ezt az esetet csak azért említettem meg, mert a tegnapi baleset is a Hungexpo területén történt.
Palatinus Attila nevét többször olvashattátok már az Onroad hasábjain is: stuntolt már élőben játszott komolyzenére és száguldozott füstölő gumival az orfűi tó körül. Tegnap a BNV területén éppen egy reklámfilm forgatásába kezdtek volna bele – folytak az előkészületek a stáb részéről és Pala is elkezdett bemelegíteni. Amikor is eddig ismeretlen okból hatalmasat esett. Mivel az egyetlen éppen forgó mozgókép-rögzítő eszköz egy mobil telefon volt, és annak a gazdája jól le is maradt a baleset rögzítéséről, így nem lehet tudni, műszaki hiba okozta-e, vagy Attila hibázott. Mindenesetre a következmények drámaiak lettek, ugyanis a fékkar átdöfte a jobb tenyerét. Íme a videó:
Többen már a videó-megosztón is gerillamarketinget és kamuvideót kiáltottak, azonban beszéltem egy szemtanúval, aki szerint Pala már otthon van, a láthatón kívül komolyabb sérülést – törést vagy hasonlót – nem szerzett. Úgyhogy a jó magyar rosszmájúskodás helyett szurkoljunk a felépüléséért!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »