Manapság már minden valamirevaló gyártónak létezik hatalmas, világjárónak titulált túra-endúrója – sőt, azok között is akad még inkább kalandra hangolt változat. A Triumph sem hagyhatta érintetlenül ezt a szegmenst, két évvel ezelőtt komolyat szólt a Tiger Explorer XC, a mezei Tigris extrább kiadása. Most viszont ennek a változatnak egy további kiegészítőkkel dúsított variánsát mutatta be az angol gyártó.

A Triumph kalandora GlobeBuster névre hallgat és számos extrával látták el az alapváltozathoz képest
Ez a plusz felszerelés még szélesebb körű használatot tesz lehetővé, szélsőséges körülmények között is hűséges útitárssá változtatva az Explorer XC-t, amely a keresztségben a GlobeBuster nevet kapta. Beszélő név ez, akárcsak a speciális kiadás minimalista logója, amely tökéletesen szimbolizálja a kalandot. A túrázásra termett vas magasabb szélvédőt kap, így még kevesebb menetszél fárasztja a vezetőt és az utasát. Hogy a kaland ne csapjon át hatalmas szívásba, ezért a hűtőt és a fényszórókat további védelemmel látták el – így már egy borulás vagy egy nagyobbfajta felverődő kő sem jelenthet gondot. Az alapfelszerelésként járó navigáció már csak hab a tortán, így akkor is tudni fogjuk, hogy éppen merre vagyunk, ha történetesen bedöglik az elektronikus gázkar. A blokkolásgátló természetesen kikapcsolható, hogy laza talajon se okozzon meglepetést a végtelenségig elnyúló fékút. Továbbá kipörgésgátló és sebességtartó automatika is jár a motorhoz. A mart lábtartók biztos tapadást ígérnek a csizmának, így minden körülmények között kontroll alatt tarthatjuk a 260 kilogrammos szerkezetet. Igény esetén Continental TKC80-as gumiabroncsokkal is kérhető a motor, amely kiváló vezethetőséget biztosít könnyű terepen és aszfalton egyaránt.

Navigáció, magasabb szélvédő, mart lábtartó, bukócső és fényszóróvédő erősíti a világjáró hatást. A KTM-sárga fényezésről inkább ne beszéljünk
Két színváltozatban rendelhető a speciális Tiger Explorer: matt feketében és narancssárgában. Ez utóbbi némi áthallást enged más kalandmotorok irányába – mindenkire rábízom a döntést, de van motor, amelynek jól áll ez a szín, viszont az nem ez a Triumph. Sokan úgy sem fognak emiatt dilemmázni, ugyanis mindössze ötven darabra korlátozza a gyár eme speciális kiadás példányszámát. Pedig igény nagy valószínűséggel lenne többre is.
Cimkék:
Kategóriájának a legjobbját mutatta be az MV Agusta. Az F4 RC minden eddigi változatra ráver teljesítményben és tömegben egyaránt. Ördögi járgány lesz!
Elolvasom »Amennyiben hosszabb útra vállalkozol egy nem kimondottan jól dobozolható géppel, biztosan kell egy tanktáska. Most választ kaphatsz rá, milyen!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »