Manapság már minden valamirevaló gyártónak létezik hatalmas, világjárónak titulált túra-endúrója – sőt, azok között is akad még inkább kalandra hangolt változat. A Triumph sem hagyhatta érintetlenül ezt a szegmenst, két évvel ezelőtt komolyat szólt a Tiger Explorer XC, a mezei Tigris extrább kiadása. Most viszont ennek a változatnak egy további kiegészítőkkel dúsított variánsát mutatta be az angol gyártó.
Ez a plusz felszerelés még szélesebb körű használatot tesz lehetővé, szélsőséges körülmények között is hűséges útitárssá változtatva az Explorer XC-t, amely a keresztségben a GlobeBuster nevet kapta. Beszélő név ez, akárcsak a speciális kiadás minimalista logója, amely tökéletesen szimbolizálja a kalandot. A túrázásra termett vas magasabb szélvédőt kap, így még kevesebb menetszél fárasztja a vezetőt és az utasát. Hogy a kaland ne csapjon át hatalmas szívásba, ezért a hűtőt és a fényszórókat további védelemmel látták el – így már egy borulás vagy egy nagyobbfajta felverődő kő sem jelenthet gondot. Az alapfelszerelésként járó navigáció már csak hab a tortán, így akkor is tudni fogjuk, hogy éppen merre vagyunk, ha történetesen bedöglik az elektronikus gázkar. A blokkolásgátló természetesen kikapcsolható, hogy laza talajon se okozzon meglepetést a végtelenségig elnyúló fékút. Továbbá kipörgésgátló és sebességtartó automatika is jár a motorhoz. A mart lábtartók biztos tapadást ígérnek a csizmának, így minden körülmények között kontroll alatt tarthatjuk a 260 kilogrammos szerkezetet. Igény esetén Continental TKC80-as gumiabroncsokkal is kérhető a motor, amely kiváló vezethetőséget biztosít könnyű terepen és aszfalton egyaránt.
Két színváltozatban rendelhető a speciális Tiger Explorer: matt feketében és narancssárgában. Ez utóbbi némi áthallást enged más kalandmotorok irányába – mindenkire rábízom a döntést, de van motor, amelynek jól áll ez a szín, viszont az nem ez a Triumph. Sokan úgy sem fognak emiatt dilemmázni, ugyanis mindössze ötven darabra korlátozza a gyár eme speciális kiadás példányszámát. Pedig igény nagy valószínűséggel lenne többre is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »