A Dakar Rally ötödik napján északi irányba haladtak a versenyzők – Copiapó és Antofagasta között mintegy 697 kilométer várt rájuk. A 174 kilométeres bevezetőt követően 458 kilométernyi időmérő szakaszon kellett megküzdeniük egymással a motorosoknak. Boldogok lehetnek a katalán Marc Coma drukkerei, ugyanis a tegnapi szakaszt ő nyerte. Ez a nap sem volt könnyebb az eddigieknél, a viszonylag hosszú és cseles terepen zajló speciál mindenkit megdolgoztatott.
A mért szakasz során kétszer kellett 3’000 méter feletti csúcson átküzdeniük magukat a versenyzőknek, a terepviszonyokra szinte végig a köves talaj volt jellemző, ám számos helyen tartogatott meglepetést az úgynevezett fesh-fesh jellegű talaj. A szó arab eredetű és olyan finom port vagy homokot jelöl, amelyet ránézésre szilárd talajnak hiszünk, ám valójában úgy viselkedik, mint a puha sár.
A Hondás Barreda nyitotta a napot, őt szorosan követte Coma és Quintanilla. A hajsza olyan kemény volt, hogy az első ellenőrzőponton a chilei versenyző bizonyult a leggyorsabbnak, de az ezt követő úton Coma és Barreda maguk mögött hagyták Quintanillát. A továbbiakban Coma vette át a vezetést, de folyton ott loholt mögötte Barreda is a CRF450 Rally nyergében.
Marc Coma boldog és elégedett, hogy sikerült megnyernie az ötödik napot, de tisztában van azzal, hogy Joan Barreda még mindig jelentős előnnyel rendelkezik. A hátralévő időben azon fog munkálkodni, hogy minél többet lefaragjon a hátrányából. Még rengeteg hátravan a versenyből, sőt a második része lesz csak igazán öldöklő a maratoni szakaszokkal. Elmondása szerint kemény harc lesz, de a megfelelő irányba haladnak a győzelem felé.
Másodikként Barreda futott be és ezt nyilatkozta: “Jól haladtam, amíg Coma meg nem előzött. Utána próbáltam vele lépést tartani és minél közelebb maradni, ám nagyon kemény tempót diktált. A tankolást követően még jobban rákapcsoltam, de a rengeteg navigációs feladat és a becsapós terep miatt veszélyes volt a speciál vége. Boldog vagyok, hogy az összetettben még mindig vezetek.”
A harmadik helyre volt elég a chilei KTM-es Quintanilla ideje, negyedikként pedig az alsókubini születésű Stefan Svitko érkezett be. Ezzel olyan jó időt futott, hogy az összetett állás kilencedik helyét tudhatja a magáénak. Az ötödik helyezéstől egészen a hetedik helyig zsinórban három Honda végzett. A napi top tíz maradék három helyén Matthias Walkner, a harmadik szakasz nyertese, Alain Duclos, a Sherco-TVS versenyzője és a KTM-es újonc, Toby Price osztozott.
A Yamaha Factory Racing csapatának nem igazán fekszik az idei Dakar – hiába küzdöttek keményen, a versenyzőik eredménye csupán a tizenkettedik, a tizennyolcadik és a huszadik helyre volt elegendő.
A Yamahának fel kell kötnie a gatyamadzagot a Dakar hátralevő részében, ha az első tízbe szeretnének kerülni
Sam Sunderland, az első nap győztese kénytelen volt feladni a versenyt a negyedik szakaszt követően, ugyanis egy esésben olyannyira megsérült a válla, hogy nem tudta tovább folytatni a küzdelmet. Az idei Dakar során eddig 34 motoros esett ki a versenyből.
Mi magyarok is büszkék lehetünk, Dési János még mindig versenyben van és a középmezőnyben teljesít – tegnap az 54. helyen ért célba.
1. Marc Coma, ESP (KTM) 4:38:16
2. Joan Barreda, ESP (Honda) 4:40:32
3. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 4:40:56
4. Stefan Svitko, SVK (KTM) 4:42:10
5. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 4:42:53
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 4:44:51
7. Jeremias Israel, CHL (Honda) 4:45:26
8. Matthias Walkner, AUT (KTM) 4:45:40
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) 4:48:13
10. Toby Price, AUS (KTM) 4:48:21
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 17:51:05
2. Marc Coma, ESP (KTM) +00:10:33
3. Paulo Goncalves, PRT (Honda) +00:22:50
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) +00:31:06
5. Jordi Viladoms, ESP (KTM) +00:36:23
6. Ruben Faria, PRT (KTM) +00:38:13
7. Matthias Walkner, AUT (KTM) +00:38:36
8. Toby Price, AUS (KTM) +00:39:54
9. Stefan Svitko, SVK (KTM) +00:42:05
10. Helder Rodrigues, PRT (Honda) +00:43:24
Cimkék:
Mint arról az Onroad.hu cikkei előtt látható felirat tájékoztat, az EuroMotor üzlete zárva tart. Nyitás után viszont érdemes lesz felkeresni!
Elolvasom »A Honda már megint győzött, ezúttal viszont nem Barreda volt a befutó. A Comával vívott küzdelemnek köszönhetően mindketten eltévedtek és lemaradtak.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »