Néhány évvel ezelőtt még csak mosolyogtunk az elektromos motorokon, mára azonban ott tartunk, hogy a legendás Pikes Peak hegyi felfutóját is villanyos meghajtással nyerték. Vannak persze komolytalanabb villanymotorok is, amelyek még közel sem bírnak akkora használati értékkel, mint a benzines társaik, ám léteznek egészen ígéretesnek tűnő gépek is. Ilyen a most bemutatott Bultaco Brinco is, amelyet a modern kor Babettájának is nevezhetnénk. A Bultaco gyárat 1958-ban indította el Francisco Paco Bulto és huszonöt éven keresztül, 1983-ig folyt a termelés. A versenysportban is kiemelkedő szerepet játszottak a ’70-es évek során.
Úgy tűnik, hogy 2015-től újraindul a termelés a spanyol gyárban – két komolyabb modell mellett a Brinco az, amelyik kellőképpen ötletes gép, hogy a városi közlekedés vagy egy kis erdei menet alternatívájává váljon. Első ránézésre leginkább egy mountain bikera hasonlít, azonban a váz aljára rögzítettek egy elektromos motort. Az elektromosságot 1 kWh-s lítium-ion akkupakkból nyeri és a pedállal kiegészített hajtásnak köszönhetően tisztességes hatótávolsággal bír.
A motor csúcsteljesítménye nem égbeszökő, mindössze 4,1 lóerő, ezzel szemben a maximális forgatónyomaték tiszteletre méltó 60 newtonméter. Háromféle üzemmódban haszálhatjuk. Az Eco mód a leggazdaságosabb, ilyenkor a pedállal besegítünk a hajtásba – így a hatótávolság eléri a 100 kilométert is. Az Urban állásban nincs szükség a pedálokra, azonban a teljesítmény is korlátozva van az optimális hatótávolság és a normális haladás függvényében. A legdinamikusabb opció a Sport mód, ilyenkor a teljes forgatónyomatékot a szolgálatunkba állíthatjuk és a csúcssebesség is eléri a 60 kilométer/órát.
Az alumínium vázra épülő szerkezet tömege mindössze 33 kilogramm, amely a fenti értékekkel párosítva komoly dinamikát eredményezhet. A futómű elemei tökéletesen illenek a motorbicikli stílusához: elöl fordított teleszkópok dolgoznak 200 milliméteres rugóúttal, hátul pedig egy központi rugóstag teszi a dolgát, szintén 20 centis úttal. A lassítást elöl-hátul 203 milliméter átmérőjű tárcsafékekre bízták.
A műszerfal helyén egy tartót alakítottak ki okostelefonok számára, amely egy alkalmazás segítségével mutatja az aktuális töltöttségi szintjét az akkumulátornak, a megtehető távolságot, a sebességet és természetesen a tájékozódást is megkönnyíti.
A járgányból mindössze 175 darab gyártását tervezik, a cégalapító születésének a 175. évfordulója előtt így szeretnének tisztelegni. Ahogyan a legtöbb effél gépezetnél, egyedül az ára szab majd határt a tömeges elterjedésének. Előzetes információk alapján az áprilisban gyártásba kerülő Brincoért 4’800 angol fontot kérnek majd – ez átszámítva közel kétmillió magyar forint, amely nem kevés pénz egy ilyen játékszerért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »