Manapság a túra-endúró szó hallatán a legtöbb motoros egy böszme nagy, szinte terepképtelen bálnára asszociál, nem alaptalanul. Jelenleg ott tartunk, hogy ezer köbcenti alatt szinte rá sem néznek a vevők az egyébként remek vasakra. Ezerkétszáz, vagy akár ezerháromszáz köbcenti jelenti a csúcsot, sportmotoros teljesítménnyel ötvözve. A jelenlegi trenddel ellentétben a KTM egy új középsúlyú motorblokkot fejleszt, amely áthidalja majd a kisebb egyhengeres és a hatalmas V2-es motorok között tátongó űrt.
Nem is olyan régen még ez a motor jelentette a KTM-nél a csúcsot. Manapság már 1’301 köbcenti és 160 lóerő a menő
A kijelentést maga Stefan Pierer tette, aki az osztrák KTM-nek és annak leányvállalatának, a Husqvarnának a nagyfőnöke. A milánói EICMA kiállításon több új modellről is felreppentek hiteles és kevésbé hiteles információk – az elkövetkező két-három éven belül sok-sok csemegével szolgálnak majd a sógorok.
Pontos információkat még nem tudhatunk a készülő erőforrásról, hiszen a főnök elmondása alapján még ők is az elején járnak a fejlesztésnek. Annyi viszont valószínű, hogy az új motor hengerűrtartalma maximum 800 köbcentiméter lesz – nagyobb hengerekkel saját maguknak állítanának konkurenciát és ezzel újból kilógnának a középkategóriás mezőnyből.
A 640 Adventure vérbeli túra-endúró volt a maga idejében, a Dakar rali ihlette, ám ma már nem divat egyhengeres motorral túragépet készíteni
Az újdonsült blokkot a tervek alapján a Husqvarna is megkapja majd különböző utcai modellekbe építve, ezzel növelve a cég piaci erejét és a modellpaletta sokszínűségét. Stefan Pierer ígérete szerint a jövőben kiterjesztik a svéd márka motorkínálatát, így 125 köbcentitől kezdve egészen 1300-ig válogathatunk a jobbnál-jobb motorok közül.
Cimkék:
Kevés Suzuki GSX-R van, amelyet nem téliesít a gazdája. Finn barátunk azonban nem tesz ilyet, inkább hóban-jégen állat módon csapat vele.
Elolvasom »Motoron, hűvös időben hamar átfagynak a végtagok. Azonban a Digitsole a talpacskáidat mostantól jó melegen tartja, sőt sportolhatsz is vele.
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »Hatalmas felzúdulást keltett motoros körökben a Levegő Munkacsoport ötlete: tiltsuk ki a robogókat Budapestről.
Elolvasom »Túlzás nélkül mondhatjuk: egy tényleg baráti társaság gyűlt össze, hogy bő 140 motorral induljunk neki az Onroad.hu Évadnyitó gurulásnak.
Elolvasom »