Alig másfél hónap múlva újból kezdetét veszi a Dakar rali, a világ egyik legkeményebb terepes megmérettetése. A verseny idén sem kerül vissza Afrikába, a szervezők és a versenyzők szerint is sokkal több és változatosabb kihívást tartogat a dél-amerikai kontinens. Az útvonal tervezetét már tavasszal nyilvánosságra hozták, most viszont pontos információval szolgáltak a Dakar rendezői.
A start helyéül Argentínát választották, Buenos Airesből vág neki a mezőny a nagyjából 9’000 kilométeres távolságnak. Szokás szerint két hétig tart a rali, az első hét után pihenőnap is rendelkezésükre áll a versenyzőknek. Ilyenkor lehetőség van nagyobb szerviz elvégzésére is a gépeken, az élmenők felfrissülhetnek, míg a mezőny hátsó fele behozza a lemaradását.
Összesen 414 versenyző mérheti össze tudását és szerencséjét a január 4-én rajtoló versenyen. A mezőny legnagyobb részét ismét a motorosok teszik ki – 164 kétkerekűvel vágnak neki a pampáknak, a hegyeknek és a sivatagoknak. Magyar indulóknak is szurkolhatunk: 49-es rajtszámmal Gyenes Emanuel, 66-os számmal Saghmeister Gábor, 67-es jelöléssel pedig Dési János űzi a technikát a nehéz etapokon keresztül.
Két maratoni szakasszal is számolniuk kell a motorosoknak, ezen napok végén nem számíthatnak az őket kísérő szervizkamionokra és a szerelőkre – a szükséges javításokat saját maguknak kell megoldaniuk a nap végén, hogy a minimális pihenést követően másnap újból elrajtolhassanak.
Több név is esélyes a győzelemre, ám a KTM-mel versenyző spanyol Marc Coma a legnagyobb név a dobogóra áhítozók közül. Idén a francia Cyril Despres, négyszeres Dakar győztes a Peugeot csapatát erősíti egy négykerekű volánja mögött, így vele már sajnos nem kell számolni.
Azonban számos izgalmas küzdelemre számíthatunk így is, hiszen a Honda gyári csapatát erősíti Joan Barreda, aki tavaly nagyon szépen küzdött, míg a technika ördöge és a végső hajszában elhomályosodó tekintet bele nem szólt a versenybe. Marc Coma csapattársa Ruben Faria lesz, aki 2013-ban a második helyen végzett és két szakaszgyőzelmet is magáénak tudhat.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni a Yamahával versenyző Olivier Paint sem, tavaly mind ő, mind pedig a Yamaha is megmutatta, hogy komoly ellenfélnek számítanak. Embert próbáló küzdelemre számítunk 2015-ben is, ahol nem csak a profi motoros tudásról, de az emberségről és a sportszerűségről is számot adhatnak a versenyzők.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »