Az év elején még csak találgattuk, hogy milyen lesz az új sport-Yamaha. Akkor még csak a nevét tudtuk, és soros három hengeres erőforrást vártunk. Most azonban kiderült minden részlet, sőt képeken és videón is megcsodálhatjuk az újdonságot. Cilinderből kettő lesz, de lőerőből 41 és newtonméterből is 30. Ráadásul egészen jó futóművet ígérnek. A modell reklámarca pedig a zseniális pofa és örök bohém Colin Edwards.
A 321 köbcentiméteres DOHC hengerenként négy szelepen keresztül bonyolítja a keverék- és gázcserét, kovácsolt alumínium dugattyúk mozognak benne és ugyanolyan nagy szilárdságú cementált acélból készülnek a hajtókarok, mint az R1-esben. “Olyan sportmotor megalkotása volt a célunk, amelyet a mindennapi közlekedésben is használhatsz, mert az erőforrás hangolása az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokban is tökéletes.” – olvashatjuk a gyári sajtóanyagban.
Az YZF-R3 gyémánt típusú acélcső vázzal rendelkezik, a Yamaha szerint ennek tervezésekor a legújabb anyagminőségi kutatások eredményeit is figyelembe vették. Az erőforrás teherviselő elem, így a súlyelosztás az ideális 50:50 százalék a két kerék között. Ennek is köszönhető, hogy az újdonság 169 kilogrammos tömege mellett olyan könnyedséget nyújt, amely nagyon megkönnyíti vezetését a 125-ös osztályból érkezett motorosok számára is.
Elöl 41 milliméteres teleszkópok, hátul pedig Monocross központi rugóstag dolgozik, a lassításról az első keréken 298, míg a hátsón 220 milliméteres féktárcsák gondoskodnak – a blokkolásgátlót szériában adják. A jó kanyartulajdonságokban valószínűleg szerepe lesz a 110/70R17-es és 140/70R17-es gumiméreteknek is.
A Yamaha igazság szerint lemaradt az eredetileg 250-es kategóriában – annyira, hogy az közben finom növekedésnek indult. Most viszont egyből egy olyan sportgéppel mutatkoznak be, amely közvetlen versenytársaiknál nagyobb erőforrással veszi fel a versenyt azokkal – leszámítva persze a KTM RC390-est, amely nagyobb és erősebb, viszont csak egy hengeres erőforrása van. Végezetül nézzük meg az új Yamaha két gyári reklámfilmjét. Az elsőben Colin Edwards és felesége némi veszekedés után az R3-ban találják meg az egyetlen közös témájukat. Az angol nyelvet értők garantáltan jól fognak szórakozni az első felén!
Belátom, a végén a “mutassuk be a motor minden technikai részletét egymás szavába vágva” kicsit erőltetett volt… A másik videó egy “sima” modellbemutató reklámfilmecske, amely minden fontos részletet megcsodálhatóvá tesz, és menet közben is jó sokat nézegethetjük az új Yamahát. Amelynek már csak az ára lehet kérdés – mert ebben a méretosztályban ez kulcsfontosságú!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »