Hazánk fő büszkesége a közösségi közlekedés terén a MOL Bubi zöld bérbiciklik megjelenése fővárosunkban. A következő hír hallatán elő is lehet venni az évtizedekkel ezelőtt még megszokott “bezzeg a fejlett nyugaton…” szófordulatot – Franciaországban ugyanis kicsit komolyabb járműveket vehetünk fel az elosztópontokon. Elektromos hajtású, két személyes, zárt “motorokat”, amelyek Toyota i-Road névre hallgatnak.
A japán autógyár furcsa koncepciójáról először tavalyi év elején olvashattatok, azután nagyon rövid idő múlva már technikai adatokat is megtudhattunk. Japánban lassan egy éve elkezdték a szélesebb körű tesztelést, most pedig elérkezett az ideje, hogy a világ más részein is bevessék az izgalmas kis járművet. Az első város, ahol erre sor kerül, Grenoble lesz.
Mégpedig nagyon izgalmas módon, a közösségi közlekedés részévé téve az i-Road kis háromkerekűit. A 150 ezres lélekszámú településen összesen 70 darab elektromos Toyota kezdi meg a szolgálatot – fele-fele arányban i-Road és négy kerekű, egy személyes Coms. Összesen 27 töltőállomást létesítettek, ahol a forradalmi kis cuccok parkolnak.
Amennyiben szeretnéd használni őket, mindössze regisztrálnod kell a rendszerben (ehhez 18 évnél idősebb életkor és érvényes jogosítvány kell csupán), majd letölteni egy alkalmazást mobil eszközödre. Onnan látod, hozzád legközelebb hol van üzemkészre töltött i-Road, majd lefoglalod azt és bepattanhatsz. Amikor pedig már nincs rá szükséged, vagy merül az akkumulátor, keresel egy másik állomást, és leteszed a bringát.
A rendszer tehát ugyanaz, mint nálunk a MOL Bubi esetében – csak éppen a jármű fejlettebb egy kicsit. Ráadásul a fellelt információkban még bérleti díjat sem találtam – a Toyota által tervezett három éves kísérleti időszak alatt elképzelhető, hogy az egész, Cité lib by Ha:mo rendszere térítésmentesen működik majd.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »