Egyes rebesgetések szerint óriási dobásra készülnek a Yamahánál, minden idők legerősebb sportmotorját kívánják piacra dobni. Az ígért szám elsőre hihetetlennek tűnik: 230 lóerő egy utcai motorba egyszerűen szólva is állatias. Állítólag két változatot mutatnak majd be, egyet a mezei felhasználóknak potom 200 lóerővel és egyet, amelyet pályára optimalizálnak – ez a változat elérheti a fentebb említett magasabb teljesítményt.
A jelenlegi R1-hez képest jócskán többet mutatnak a beígért számok – 230 lóerő akár hihetetlennek is tűnhet
Az magától értetődő, hogy elektronikák tömkelege felügyeli majd a motorozást – a menetbiztonsági csomagtól az elektromos futóműállításig megtalálhatunk majd benne minden csemegét. Állítólag az utcai változatban elérhető lesz egy a Yamaha által fejlesztett, de a Hondáéhoz hasonló duplakuplungos váltómű – ezt nem tartom valószínűnek, hiszen az alacsony tömegre kihegyezett sportmotoroknál felesleges plusz súlyt jelentene ez a megoldás. Sokkal inkább elképzelhető egy gyorsváltó, amely megtalálható számos BMW modellen, köztük az s1000RR-en is.
Ha a képszerkesztővel megálmodott R3 formavilágából örökölne egyet s mást, az bizonyára a javára válna – nem mintha a jelenlegi R1 csúnya lenne
A pletykán kívül egyelőre több információval nem rendelkezünk, annyit tudni csupán, hogy az év vége felé valamelyik nagy és neves motorkiállításon láthatjuk az új gépet a Yamaha standján. Kérdéses, hogy a jelenlegi módon elékelt, keresztsíkú főtengellyel rendelkező motorblokkot fejlesztik tovább, vagy visszatérnek a hagyományos sornégyes megoldáshoz.
Cimkék:
Vigyázz, humoros írás következi! Meg ne sértődj, ha magadra ismersz! Garantáltan minden motoros megtalálja a saját fajtájára vonatkozó rendszertani leírást.
Elolvasom »Elsőként a skandináv ország hatóságai jöttek rá, hogy semmi értelme újabb és újabb radarokat telepíteni. Sőt, elkezdték leszerelni őket!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »