Nem tétovázott sokáig a Honda – egyből bemutatták ők is a 2015-ös modellévre és főként az ázsiai piacra szánt negyedliteres CBR-t. A bemutató Indonéziában történt, akárcsak a néhány nappal ezelőtt leleplezett Yamaha R25 esetében. Európában ugyan már lassan a 300-as változat lesz elérhető, ám a távol-keleti piacon inkább az általunk még 2011-ben tesztelt CBR250R verziót frissítették fel.
Külsejét tekintve a nagyobb testvérére hasonlít, végre elhagyták a kissé skizofrén jellemre utaló VFR-szerű fényszórót és immár szemből is a CBR modellcsaládot juttatja eszünkbe a gép. Az új Repsol fantázianevű fényezéssel egyből a literes bátyó képe sejlik fel a versenylázban égő fiatalok lelki szemei előtt. Ennyi szinte elég is egy kamasz évei végén járó tinédzsernek – az már csak hab a tortán, hogy a megbízható erőforrás némileg izmosodott is. A CBR250R 29 lóerőt produkál 9’000-es fordulaton és 7’500-nál csúcsosodik a nyomatékgörbe, összesen 23 newtonméterrel. Mintegy húsz százalékkal alacsonyabb a teljesítménye a Yamahánál, ám a fogyasztása egészen meggyőző, köszönhetően a kiválóan hangolt hatfokozatú váltónak. A gyáriak elmondása alapján tartós városi sebesség mellett beéri mindössze két liter üzemanyaggal száz kilométerenként.
Ezzel pedig könnyedén meg lehet nyerni a fiatalok szívét, akik sokszor kis pénzből szeretnének minél többet motorozni. A motor árát illetően nincs információnk, de tekintve, hogy itthon nem ezt a változatot fogják forgalmazni, talán nem is túl érdekes. Az viszont annál inkább, hogy miért fut gyakorlatilag párhuzamosan egy szinte egyforma modell azonos gyártó kínálatán belül. A 300-as változat enyhén nyomatékosabb, de a teljesítményük egy lóerő híján megegyezik. Bizonyára van rá ésszerű magyarázat, termelésirányító szakemberek sokasága döntött így – a Hondánál ritkán szoktak tévedni a piac igényeit illetően.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »