Az elmúlt években az autók és egyéb komoly járművel eltulajdonításai egyre csökkenő tendenciát mutatnak. A magyarázat egyszerű: a gyárak és a tulajdonosok egyre komolyabb megelőző intézkedéseket tesznek, így a tolvajok munkája évről évre nehezebb. Sajnos azonban nem kell aggódnunk, nem lettek ők munkanélküliek – csupán kategóriát váltottak. A statisztika legalábbis erre enged következtetni, hiszen a kétkerekűek lopási rátái emelkednek – különösen a kis kategóriás holmiké, hiszen ezeknek általában a védelme is sokkal gyengébb. Íme a holland nyilvántartás járműkategóriánként, az egyes évek adatait az 1995-ös kiindulási esztendőhöz viszonyítva.
Volt, amikor a tehergépjárművek jelentették a slágert, az elmúlt esztendőkben azonban abszolút a motorkerékpárok vezetik a statisztikát. Főleg az ötvenes kategória, amelyek eltulajdonítása a 2007-es kiindulási évhez képest 2011-re közel a duplájára ugrott! Szörnyű végignézni az alábbi képsorokat, amelyeken még 2008-ban egy profi tolvaj mutatja be saját eszközeivel és módszerével, hogyan visz el néhány perc alatt egy duplán lelakatolt és elvileg biztonságosan tárolt motorkerékpárt.
Hogyan tudjuk elkerülni, hogy így járjunk? A megoldás sajnos közel sem egyszerű. Talán az egyetlen jó módszer a biztonságos helyen tárolás – amelyet természetesen bizonyos élethelyzetekben szinte lehetetlen megoldani. Utolsó mentsvárként pedig ott a motorcasco, amelynek ára az elmúlt esztendőkben szerencsére hazánkban is elérhető összegekre csökkent a megelőző évek irreálisan magas díjaihoz képest.
Cimkék:
Látványos lassított felvételen gyönyörködhetünk az embert és gépet egyaránt próbára tévő környezetben. Vigyázat, kattintás után adrenalin termelődhet!
Elolvasom »Őszintén be kell vallanom, kissé meglepődtem, hogy már ilyen átgondolt kiegészítőket is gyártanak nekünk. Nem kell levenni a motoros kesztyűt, hogy kezelhessük mobilunkat.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »