Nagy titkolózás előzte meg a tavalyi évben az MT-09 piacra dobását – a szokásos beetetővideók, mézes madzag huzigálás és a többi általánossá vált előzetes marketing akciók. A lepel lerántását követően a közönség nagy része el volt ragadtatva a merész módon egyszerű formavilágtól. Egészen úgy hat a motor, mint egy műhelyben lecsupaszított, huligánkodásra tökéletesen alkalmas streetfighter. Elmaradt a már unalmasnak mondható transformeres forma, helyette kaptunk a maga félkésznek tűnő alakjával egy kiváló motorkerékpárt.
Nem csak üres és fellengzős szavak a fentiek – a Yamaha legvadabb modellje dizájn díjat nyert Hannoverben. Az iF Nemzetközi Formatervezői Fórumot 1954 óta rendezik meg, több kategóriában indulhatnak a jelöltek, amelyekben nemzetközileg elismert zsűritagok választják ki a legjobb termékeket. A japánok formatervező csoportjának a vezetője nyilatkozott, miután átvette a megérdemelt elismerést.
„Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy az MT-09 érdemelte ki a világ egyik legrangosabb elismerését, az iF formatervezői díját. Nagy erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy egy olyan motort alkossunk, amely kiválóan tükrözi a márka sportos arculatát, de tökéletesen használható marad a mindennapokban is. Szándékosan odafigyeltünk az üléspozíció tervezésénél, hogy kis sebességgel is élvezetes legyen a vele való motorozás.”
Ehhez személy szerint annyit tennék hozzá, hogy van benne egy kis füllentés – nem rossz vele alacsony sebességgel sem motorozni, viszont állandóan kívánja a tempós haladást, a nyélgázon való száguldást. Annyira mozgékonyra sikerült a motor, hogy nem egyszerű vele normálisan, a kívülállók számára kulturáltan motorozni – végig vigyorra áll az ember szája a sisak alatt.
A Yamaha mérnökei egy emberként dolgoztak, hogy a kimondottan tömör testbe rengeteg élményt sűrítsenek – a jövőben ezt az irányvonalat kívánják továbbvinni. Kérdés, hogy a nagyobb termetű motorosok ehhez mit szólnak majd. Remélhetőleg a klasszikus értékek sem vesznek el a sportosság oltárán.
Cimkék:
Őszintén be kell vallanom, kissé meglepődtem, hogy már ilyen átgondolt kiegészítőket is gyártanak nekünk. Nem kell levenni a motoros kesztyűt, hogy kezelhessük mobilunkat.
Elolvasom »A világ legnagyobb motorkerékpár-piacán egyre komolyabb igény van az igazi nagy (és prémium) vasakra. Nem csak importálnak, hanem helyben is terveznek ilyeneket.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »