Legalábbis dinamikáját tekintve. A Kiwami névre keresztelt amprefaló gyári adatai szerint 160 kilométer/órás legnagyobb sebességre képes felgyorsulni, ez a gyorsulás pedig megegyezik az ezresektől megszokottal. Komolynak tűnik, főleg amennyiben mellétesszük az ígért 200 kilométeres hatótávolságot, a hat órás teljes töltési időt, valamint az akkumulátorok háromezer töltésre méretezett élettartamát.
A 2’050 milliméter hosszú, 750 széles és 1’080 magas bringát egy 10 kW teljesítményű elektromotor mozgatja ilyen meggyőzően. Érdekes, hogy a Japánban teljesen kézzel készülő jármű elsődleges célpiaca India. A futóművet is kimondottan az ottani utakra optimalizálták – vagyis vélhetően nálunk is komfortosan lehetne motorozni a Kiwamival.
Van még meglepetés: a szerkezet ára. De nem pozitív módon, ugyanis a cédulán nagyjából 6,5 millió forintnak megfelelő összeg szerepel. Ezzel pedig még mondjuk az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában sem tiszta, mennyire lenne kapós – a lényegesen szegényebb Indiában pedig egyenesen rejtély. Igaz, ott is robbanásszerűen növekszik a gazdagok száma – lehet, hogy a Terra Motors marketingesei tudnak valamit.
A japán vállalat azonban gyárt más érdekes járgányokat is. Sima városi közlekedésre szánt robogójuk az A4000i, amely méretét tekintve egy normál ötvenesnek felel meg. Csúcssebessége 65 kilométer/óra, a gyár közleménye szerint főként a gyorsulásában jeleskedik. A 65 kilométeres hatótáv végére érve simán kivehetjük az ülés alól az akkumulátort, amely egy önmagában is gusztusos kis dobozka, és akár fel is vihetjük az irodába vagy lakásunkba tölteni.
Igaz, ehhez nem árt egy kicsit gyúrni, az energiatároló ugyanis 16 kilogrammot nyom. Az A4000i másik különlegessége az információk közlése. A robogó ugyanis kommunikál az iPhone valamennyi típusával, így annak kijelzőjén keresztül követhetjük nyomon a fedélzeti adatokat, például az akkuk töltöttségi fokát. Hogy ezt menet közben is megtehessük, a műszeregységben ki is alakították az okostelefon dokkolóját.
A különleges elektromos járgányok sora azonban nem ért véget: a 2014-es évben tervezik piacra dobni három kerekű utasszállítójukat, az EV-Tricycle Taxit. Erről még semmilyen technikai adatot nem tudunk, a kép alapján a motoroknál alig szélesebb, leginkább a riksa-kulik felépítésére hasonló jármű talán 4-5 utast is képes elszállítani, miközben a vezető sem izzad le, és a környezetet sem szennyezi.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »