Bármennyire is különös, nemcsak a mi hazánk fiainak és lányainak életét nehezíti meg a kilátástalan pénzügyi helyzet – nincs ez másként Nyugat-Európa egyes részein sem. Spanyolország gazdasága is mélyponton van már egy jó ideje – így nem csoda, hogy a motorkerékpár gyártóik sem szárnyalnak minden csúcsot megdöntve. A Gas Gas és az Ossa is a túlélésért harcol – ezért úgy döntöttek, hogy egyesítik erőiket.
Mindkét márka fő profiljának a triál motorok számítanak, de a Gas Gas erősen jelen van egyéb terepes szegmensekben is. Nem kívánják egy név alá összehozni a két gyártót, csupán egymás erőforrásain osztoznak majd a jövőben. Ettől a lépéstől azt remélik, hogy nem lesz szükség fájdalmas elbocsátásokat eszközölni – ez megnyugtató lehet a gyárban dolgozóknak. A tavalyi évben nem egy vállalat döntött úgy, hogy kivonul Spanyolországból és bezárja kapuit, ezzel megpecsételve számos ember sorsát.
A két cég nem nevezhető tömeggyártónak, a nagyobbiknak számító Gas Gas is mindössze évi kilencezer példányt gördít le a szalagról, míg a 2009-ben újjáélesztett Ossa mindössze nyolcszáz motort állít elő. A világviszonylatban alacsonynak számító darabszámok ellenére is komoly mozgatórugónak tekinthetők a katalán gazdasági életben. A közös források használatától megerősödést várnak, hogy biztos lábbal állhassanak ebben a motorosoknak sem kedvező pénzügyi helyzetben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »