Az ötödik nap versenytávján ismét rövidíteni kellett, de ezúttal nem az elején, hanem menet közben. Az eredetileg 911 kilométer hosszúra tervezett versenytáv 527 kilométer speciált tartalmazott. Egy napja még négyezer méteren motoroztak a versenyzők, most azonban már a tevefüves sivatagban, néhol negyven fok feletti hőségben! A nap második felében ráadásul igazi mély homok és dűnék várták a fiúkat és a lányokat (utóbbiból kevés van, de amikor a képeknél látjátok Laia Sanz nevét, mindig gondoljatok rá, hogy ő például a gyengébbik nemet képviseli – nem gyengén).
A negyedik nap végén még vezető Joan Barreda jól kezdte a napot, azonban a második felében egy csoporttal együtt motorozva elkövette azt a szarvashibát, hogy a többieket követte. Így velük együtt jól eltévedt, és mire visszatalált a helyes útra, már csak a 13. helyen tudott befutni és elvesztett 44 percet a szakaszgyőzteshez képest.
Aki nem volt más, mint a napot a második pozícióból kezdő – és lassan egyre inkább esélyesnek tűnő – Marc Coma. A spanyol saját elmondása szerint minden problémától mentesen motorozta végig a napot, és körülbelül 90 százalékot adott ki magából és motorjából. A mély homokos részeket ugyan nehéznek titulálta, de így is majdnem tizenhárom perccel verte el márkatársát, Jordi Villadomsot. Ezzel a remek teljesítménnyel pedig nagyon magabiztosan átvette az összetett vezetést is: előnye több mint 41 perc!
Lassan lemondhat a címvédésről Cyrill Despres. Az idén Yamahára váltó ötszörös bajnokot fatális, ám komoly hátrányt okozó technikai gondok sújtották az előző napon. Az ötödik szakaszon egy darabig nagyon szépen haladt, majd a mély homokban nagyon oda kellett figyelnie a Yamaha motor-hőmérsékletére. Eközben azonban szembesült egy még nagyobb problémával: jelentősen több üzemanyagot fogyasztott a tervezettnél. Így a végén fel kellett adnia a reményt, hogy elér a célig, és inkább visszament az előző tankolási lehetőséghez. Ezzel azonban hatalmas hátrányt szedett össze, ráadásul még egy órás büntetést is bekarcoltak a neve mellé. Így most visszaesett az összetett 12. helyére, teljes hátránya Comához képest pedig közelíti a két és fél órát.
Dakar 2014 5. szakasz, Chilecito – San Miguel de Tucumán (911 km, ebből 527 km speciál, amelyet 211 km után lerövidítettek)
1. Marc Coma, ESP (KTM) 03:02:08
2. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 03:15:02
3. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 03:28:01
4. Riaan Van Niekerk, ZAF KTM) 03:34:12
5. Juan Carlos Salvatierra, BOL (Speedbrain) 03:35:20
6. Juan Pedrero Garcia, ESP (Sherco) 03:36:11
7. Robert Van Pelt, NLD (Honda) 03:39:12
8. Daniel Gouet, CHL (Honda) 03:40:01
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) 03:41:36
10. Jeremias Israel Esquerre, CHL (Speedbrain) 03:42:15
Dakar 2014 összetett állás az 5. szakasz után
1. Marc Coma, ESP (KTM) 18:45:11
2. Joan Barreda, ESP (Honda) 19:26:21
3. Francisco „Chaleco” Lopez, CHL (KTM) 19:38:52
4. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 19:44:09
5. Alain Duclos, FRA (Sherco) 19:47:24
6. Jeremias Israel Esquerre, CHL (Speedbrain) 20:08:41
7. Olivier Pain, FRA (Yamaha) 20:12:33
8. Kuba Przygonski, POL (KTM) 20:28:13
9. David Casteu, FRA (KTM) 20:37:52
10. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 20:43:29
Végezetül egy mondat erejéig mindenképpen ejtsünk szót Dési Jánosról, aki KTM-je nyergében a szakaszt a 77. helyen fejezte be – csaknem öt órával Marc Coma mögött -, összetettben pedig a 61. pozícióban van.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az egyiket teljesen amatőrök csinálták merő lelkesedésből a közeli Ausztriában, a másikat vérprofik a távoli Ausztráliában. Mindkettő briliánsan sikerült.
Elolvasom »Teljesen elektromos hajtás, a három keréknek hála remek tapadás és egészen újszerű futómű-konstrukció jellemzik a Sway városi rollerét.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »