Kilencven éves történelmére emlékezve hozta létre a BMW Motorrad különleges szépségű retro motorját, az R NineT modellt. A német motorépítő műhely azonban egészen máshogy képzelte el ezt az eredeti állapotában is csodás gépet – így nekiálltak, és teljesen átfaragták azt.
Az eredmény a Track Grinder (Pályadaráló) nevet kapta – és nevéhez méltóan valóban egy dirt-track versenyzésre szolgáló masina lett a retró bajorból. Az erőforráshoz nem nyúltak: az 1’170 köbcentiméteres lég-olaj hűtéses bokszer 110 lóerővel hajtja meg a szintén gyári állapotában hagyott kardántengelyen keresztül a hátsó kereket.
Annál inkább megváltozott az R NineT külseje! A tankot egy teljesen új formájú, saját készítésű tartályra cserélték, amely szerves egységet alkot a fekete bőrrel bevont üléssel és a farokidommal. A gyári műszerfal sem tetszett nekik, így egy Motogadget Motoscope Pro digitális ledes műszeregységre cserélték le.
Az első lámpa helyére egy rajtszámtartó táblát szereltek. a világítás pedig a teleszkópok közé költözött egy projektoros fényforrás képében. Zárójelben jegyzem meg: érdekes lehet, amikor éjszaka a berugózó első kerék megszünteti a világítást egy szerpentinen, amikor mondjuk veszünk egy határozottabb féktávot…
A hátsó fényforrás hasonlóan minimalista szintű lett, az irányjelzők pedig el is tűntek – végül is nem kötelezőek! Egy ilyen motoron kötelező viszont a határozott hang, amelyről valószínűleg megfelelően gondoskodik a Supertrapp kipufogódob. A tökéletes versenypálya-viselkedéshez pedig a Golden Tyre dual-sport gumijai igyekeznek partnerek lenni.
Bevallom őszintén, mindig is tetszettek az ilyen scrambler-jellegű motorok – a Track Grinderrel is el tudnék képzelni egy kis közös játszadozást.
Cimkék:
A motorozás során szükséges információk látómezőnkbe vetítése remek dolog. Íme az univerzális megoldás!
Elolvasom »Hogyan függ össze egy orvosi segédeszköz a motorozással? Legfőképpen mi köze ehhez egy ruhagyártó cégnek?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »