Adtunk már hírt többféle sisakról, amelyek képesek a szemünk elé vetíteni a navigáció vagy éppen a bejövő hívások információit. Ilyen volt a bemutatott LiveMap vagy éppen a Skully fejvédője. Ezek a rendszerek vitathatatlanul a biztonságot szolgálják, hiszen nem kell levennünk a szemünket az útról például annak ellenőrzése céljából, hogy mikor kell lekanyarodnunk a főútról, vagy éppen hogy milyen kanyar jön a szerpentinen. Azonban emiatt kevesen cserélnék le kedvenc bukójukat – ráadásul méregdrágán.
Rájuk gondolva fejlesztette ki a Nuviz cég Ride:HUD nevű (motorosok számára készült információ-kivetítő) eszközét, amely az ismert paraméterei alapján egészen ígéretes holminak tűnik. Az elsődleges előnye, hogy egy mozdulattal fel tudjuk szerelni saját bukósisakunk áll-részére, így téve sokkal informatívabbá fejvédőnket. Ha több sisakot használunk, akár még cserélgetni is tudjuk köztük a Ride:HUD kiegészítőt. No de nézzük inkább, miket tud a cucc!
Mindenképpen kell hozzá egy okostelefon, amelyre telepítjük a Ride:CLOUD alkalmazást. Innentől kezdve az összegyűjtött és előzetesen kiválasztott információk között egy külső távirányítóval ugrálhatunk, amelyet akár a kormányon, akár a tankon elhelyezhetünk (természetesen kesztyűben is jól kezelhető). Értelemszerűen zsinórt sehol nem találunk, hiszen a telefon, a kivetítő és a kontroller egyaránt bluetooth segítségével kommunikál.
Innentől kezdve pedig a lehívott információk széles skáláját vetíthetjük természetes látómezőnk alsó-oldalsó részébe: akár a navigációét, az időjárás-előrejelzését, a telemetriai adatokét, a zenelejátszónkét, a fedélzeti számítógépét – vagy amit csak akarunk. Ami pedig még nagyobb durranás: egy HD kamera is helyet kapott a Ride:HUD első részén. Így amikor kedvünk tartja, készíthetünk menet közben fotókat (ugyanazt fogjuk látni rajtuk, amit a sisakból kinézve mi magunk), vagy rögzíthetünk mozgóképet is. Mivel az egységnek van beépített mikrofonja, menet közben kommentálhatjuk is a látottakat.
A nagy előnye – mint valamennyi HUD rendszernek – az, hogy nem kell levenni a szemünket az útról, elegendő a távolba fókuszálnunk – ahogy motorozás közben amúgy is tesszük -, és élesen látjuk magunk előtt a kívánt információkat. Kényelmes és nagyon biztonságos! A termék forgalmazása a 2014-es esztendő nyarára várható, ára egyelőre még nem ismert. A magam részéről az összes hasonló nyalánkság közül ezt várom a legjobban, hiszen igen életképesnek és valóban használhatónak ígérkezik. Így fog működni:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »