A világ leggyorsabb motorjait bemutató sorozatunk annak idején egy pontosan ilyen nevű masinával kezdődött: a kilencven-száz évvel ezelőtti időkben a Brought Superior a ‘motorkerékpárok Rolls-Royce-a’ néven vonult be a történelembe. A típusnevek a gépek által elért valós végsebességre utaltak, így az 1924-ben megjelent (azaz jövőre kilencen esztendős jubileumát ünneplő) SS100 volt az első sorozatban gyártott paripa, amely képes volt átlépni a 100 mérföld/órás (160 kilométer/óra) végsebességet.
A 2013-as EICMA kiállításon láthatta először a nagyközönség a feltámasztott legendát, a 21. századi Brought Superior SS100-ast. A gép persze csak nevében emlékeztet egykori híres elődeire, az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztés. Ami változatlan, az a felhasznált anyagok és technológiák színvonala: mindenből csakis és kizárólag a legkiválóbb kerülhet a paripába.
Az erőforrás teljesen egyedi fejlesztésű, 88 fokos hengerszögű V2-es. A vezérlés természetesen DOHC, a szelepek száma pedig hengerenként négy. A 997 köbcentiméteres lég-olaj hűtéses blokk elektronikától függően 100 és 140 lóerő között bármilyen teljesítményre belőhető. A váz anyaga acél és titánium, a lengőkar alumínium és magnézium felhasználásával készült. A gép száraz súlya igen alacsony, mindössze 180 kilogramm.
Értelemszerű, hogy a futómű terén sem találunk kompromisszumokat. A rugóstagok mind az Öhlinstől származnak, az első felfüggesztés ráadásul úgy tűnik, Hossack-rendszerű – mint a BMW Tele- és Duo-lever futóművei is. A gép vezethetősége tehát jónak ígérkezik – csakúgy, mint megállíthatósága: a Beringertől származó fékrendszer radiális nyergeiben dolgozó dugattyúk kerámia tárcsákat szorítanak a mozgási energia felemésztése érdekében.
Az SS100 csupán az újjáéledt márka első típusa: a palettát ugyanis jelentős mértékben szeretnék bővíteni. Szemtanúk szerint a gép közelről leginkább egy svájci óra kifinomultan precíz szerkezetéhez hasonlít – így ne legyen kétségünk felőle, hogy az ára is ennek megfelelő lesz. Nagy darabszámokat nem is tervez a gyártó – sokkal inkább az egyedi megrendelések exkluzív kielégítése a cél, ahogy annak idején, sok-sok évvel ezelőtt is.
Cimkék:
Amerika a lehetőségek országa: ott megformálhatod kedvenc szuperhősödet akkor is, ha éppen motorozni indulsz.
Elolvasom »A jó célokért mindig érdemes összefogni: most egy sérült salakmotor-versenyzőnk felépüléséért tegyük ezt!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »