Múlt héten kezdték gyártani a BMW kilencven éves fennállásának tiszteletére bemutatott R nineT modellt. Természetesen az öröm akkor az igazi, ha megoszthatjuk azt másokkal is – így vélekedett a bajor gyártó is, amikor száz vendéget invitált a szerelőcsarnokba. Kilencven meghívott stílszerűbb lett volna, de ez mellékes – a lényeg, hogy testközelből figyelhették meg a résztvevők az első gépek elkészültét.
A teljes gyártási folyamatot összesen tizennégy állomás során kísérhették figyelemmel a szerencsések. Nem csupán azért szerencsések, mert ott lehettek, hanem azért is, mert ez hatványozottan különleges alkalom volt – a hírek szerint az ősszel bemutatott R nineT az utolsó léghűtéses bokszer, amely elhagyja majd a gyártósort. Jelenleg itt készülnek az új vizes bokszerek is – amelyek például az R1200GS-t, vagy az RT-t is hajtják. Az egész munkafolyamathoz összesen huszonegy ember precíz munkájára van szükség.
Miután végeznek az összeszereléssel, tesztelésnek vetik alá az elkészült motorokat – egy mérőpad segítségével több mint ezer speciális paramétert vizsgálnak meg. Ha ezek közül mindegyik megfelel, csak akkor hagyhatja el a kész modell a gyárat. Fontos ugyanis, hogy a vásárlók a legnagyobb elégedettséggel használják a motorjaikat – nem kivétel ez alól a kiemelt figyelmet érdemlő jubileumi típus sem.
A tág határok közötti testre szabhatóságot tekintik a modell egyik legnagyobb ütőkártyájának, ebben látják az eladási számok növelésének titkát. Roland Strocker – az R nineT projektvezetője – külön részleget szentelt ennek a folyamatnak, ahol az egybegyűltek láthatták, miként készül más és más kívánságok alapján a járgány. Választhatunk több kipufogó közül, különböző farokidom kialakítással kérhetjük a gépet és sok egyéb aprósággal tehetjük még inkább nekünk tetszővé.
Nem kérdéses, hogy nagyon pofás lesz, bárhogyan is variáljuk az alkatrészeket. Az ára miatt idehaza valószínűleg nem fog elterjedni túlságosan – 4,7 millió forintos alapárral nem is csoda ez. Bizonyára lesznek azért olyanok, akik kifizetnek ennyi pénzt egy meztelen motorért, ami érthető, hiszen a stílusos tárgyakra mindig is van igény. Erre a BMW-re annál is inkább, mert ez nem csak egy tárgy, ránézésre is lelke van.
Cimkék:
Vietnámban sem egyszerű az élet. Robogólopási kísérlet Hanoi egy forgalmas utcáján.
Elolvasom »A Confederate Motorcycles egy olyan skiccel eteti a vásárlókat, amelyen a készülő C2 P-51 látható. Ütős lesz, az egyszer biztos!
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »