A Yamaha egy ideje már nem kínál negyedliteres gépet a fiatal motorosoknak. Néhány éve még ott szerepelt a palettán az YBR250, de az évek során csak az ára kúszott egyre feljebb – a műszaki tartalom kezdett lemaradni az újonnan megjelenő riválisoktól. A Tokyo Motor Show-n viszont testközelből is megcsodálhatták az érdeklődők a Yamaha legújabb prototípusát, az R25-öt. Az iwataiak úgy emlegetik, hogy egy superbike, amellyel a hétköznapokban is lehet motorozni. Azt még nem tudni, hogy ez a kifejezés mennyire helytálló, pontos műszaki adatokat nem közöltek – lévén még az egész motor fejlesztés alatt áll. A teljesítményt 35 lóerő fölé tervezik belőni, így egy ellenfele marad, a Kawasaki kis Ninjája, ami viszont jó pár köbcentivel öblösebb nála.
Az viszont a képeken jól látszik, hogy komoly külsővel ruházták fel az R25-öt – könnyedén felfedezhető rajta a vérvonal, az idomok sejtetik, hogy az YZR-M1 lehetett az apuka.
A meghajtásért egy teljesen új fejlesztésű, soros kéthengeres, folyadékhűtéses blokk felel, a nevéből adódóan 250 köbcentivel. Az injektor és a hatsebességes váltó is alapnak számít, ha tényleg egy mini superbike-ot szánnak az utcára.
A néhány nappal ezelőtt lebukott kis Triumph is hasonló elgondolás alapján készül – viszont az R25 komolyabbnak tűnik – így a képek alapján. A lengővilla igényes darab – nem egyszerű zártszelvény – az első teleszkópok is combosabb hatást keltenek – annak ellenére, hogy nem a most divatos fordított fajtából valók. A kipufogó Akrapovic mestertől származik, egész nagyfiús hangja van vele a masinának – ezt a cikk végén található videón hallhatjuk is.
Jogos a felvetés, hogy nem érdemes egy prototípust hasonlítani a jelenleg kínálatban lévő motorokkal – de bízzunk benne, hogy a kész motor is ilyen igényes lesz, a Yamahától megszokott minőségi színvonalon. Az áráról természetesen még semmit nem tudni – ha az MT-09 ínyenc műszaki tartalmát és kedvező árát vesszük alapul, még az is lehet, hogy megfizethető marad ez a kis bringa is, legyen akármennyire is a topon technikailag.
Cimkék:
Legalábbis az amperfalók közül a Voxan Wattman felülmúlja valamennyi elődjét. Ereje és menetteljesítményei éppen olyan figyelemre méltók, mint külseje.
Elolvasom »A karácsonyi kedvezménykártyák vásárlási utalványként és kedvezményes vásárlásra is használhatóak
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »