Természetesen szó sincs erről, az amerikai legenda nem állít ellenlábast a BMW GS sorozatának – legalábbis hivatalos formában nem. A képeken látható kétkerekű egy átépítés, amelyet azonban elvben bárki megvásárolhat, hogy odahaza a garázsban dual-sportgépet varázsoljon Sportsteréből.
Az elkövető egy kis amerikai cég, a Jim Carducci által alapított Carducci Dual Sport. Készítettek egy igen komoly kittet, amely valódi kettős célú (aszfaltra és terepes kirándulásokra egyaránt alkalmas) gépet hoz létre bármely 1993 és 2003 között gyártott Harley-Davidson Sportsterből, legyen az 1200-es vagy 883-as. (Egyelőre legalábbis ezen évjáratokhoz alkalmas a szettjük.)
Igazából a Sporiból nagyjából a blokk marad meg, hiszen már a váz is módosul kissé, a segédvázak pedig teljesen kicserélődnek. Nagyon szép a lánchajtást is magában foglaló alumínium lengővilla, de igazából a motor minden egyes részlete igényesnek, átgondoltnak és kidolgozottnak tűnik. A többcélú motorok lelke persze a felfüggesztés, amely – hogy ne bízzanak semmit a véletlenre – az Öhlistől érkezik.
Az sem derült még ki, hogy mikortól lehet megvásárolni a kittet – és azt sem tudjuk, mennyiért. Így még kisebb az esélye (mondjuk hogy nulla), hogy Carducciék a GS-ek babérjaira törjenek. Hogy mi értelme hát az egésznek? Csupán annyi, hogy biztos lesz olyan motoros, aki ránézve a Dual Sport SC3-ra azt mondja: nekem ez KELL! Amennyiben pedig néhány ínyenc átépíti ilyen vassá a Sporiját, valószínűleg már mindenki jól is járt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »