Az MV Agusta az idei évben is egy újdonsággal szolgál az ínyencségre vágyóknak. Az F3 675-tel megegyező méretű, tengelytávú és azonos tömegű gépet kínál nagyobb lökettérfogattal. A lökethossz módosításával sikerült plusz 20 lóerőt és 18 newtonméternyi forgatónyomatékot előcsalogatni az egyébként rendkívül kezes sportmotorból. Ezzel a módosítással a gyár mérnökei elérték, hogy egy hihetetlenül gyors és kihegyezett motort adjanak a vásárlók alá. Tették mindezt úgy, hogy a nagyobb teljesítmény ellenére is megőrizte a felhasználóbarát jellegét az MV Agusta F3 800.
Az idomok alatt egy háromhengeres motor dolgozik ellenirányban forgó hajtókarral. A furatot nem bántották, maradt a 675-ös változat 79 milliméterén, ellenben a löketet megnövelték 45,9-ről 54,3 milliméterre, így a lökettérfogat 798 köbcentire hízott. A módosított motorblokk 148 lóerőt teljesít 13’000-es fordulaton és 88 Newtonméterrel forgatja a kereket 10’600-nál – a fordulatszám-határoló 13’500-as főtengelyfordulatnál avatkozik közbe. Az adatok alapján úgy tűnik, hogy nagyon kihegyezett blokkot vehetünk a lábaink közé, de a nagyobb löketnek köszönhetően sokkal rugalmasabban kezelhető a 675-ös kistestvérénél és az összes többi 600-as sportmotornál. Az MV természetesen módosította a végáttételt, hogy jobban illeszkedjen az új modell megnövekedett erejéhez: elöl a fogak számát 16-ról 17-re növelte, hátul pedig 43-ról 39-re csökkentette. Ennek köszönhetően a végsebesség eléri a 270 kilométer/órát.
A másik nagy változás a Brembo monoblokk radiális első féknyereg és a csúszókuplung. Ezek együttesen garantálják a hatékonyabb fékezést és az egyenletesebb féktávokat a kanyarok belépői előtt. A 675-ös változatról átemelték az MVICS-t, azaz a cég által fejlesztett elektronikus segédeszközöket is. Ez a motorost segítő csomag tartalmazza többek között a több fokozatban kapcsolható kipörgésgátlót, teljes ride-by-wire rendszert a gázkezelésnél, állítható motorkarakterisztikát és a külön hangolható motorfék szabályozást.
A viszonylag rövid tengelytávnak (1380 mm), a 43 milliméteres fordított, minden paraméterében állítható Marzocchi villáknak és a hátsó Sachs rugóstagnak hála a motor rendkívül precízen irányítható. A sok finomságon kívül elérhető a modellhez egy gyorsváltó is, amely segít lefaragni a pályán oly értékes századmásodperceket.
Már a kisebbik változat megjelenésekor is komoly érdeklődés övezte ezt a motort a három henger varázsának és a prémium minőségű alkatrészeknek köszönhetően – ám a Triumph már jó ideje jelen volt a 675 Daytonával a kisebbik méretosztályban. Most viszont komoly félnivalója lesz a Ducati 848-nak is, amely eddig egyeduralkodó volt a középméretű, luxuskategóriás és egzotikus sportmotorok szegmensében. Az MV Agusta F3 800 mind kidolgozottságával, mind dizájnjával, mind pedig műszaki tartalmával méltó ellenfélnek bizonyul. Előre borítékolható, hogy nem lesz belőle tömegcikk.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Száguldó cirkusz, de a másik fajtából. Gondolnánk, hogy mit is lehetett kezdeni egy oldalkocsis motorkerékpárral már sok-sok évvel ezelőtt is?
Elolvasom »Persze nem muszáj, de néha előfordul. Az azonban nem mindegy, hogy egy motoros baleset után mennyit kell elköltened a sérült védőfelszerelések pótlására.
Elolvasom »Górcső alá vettem a BMW trónkövetelő túracirkálóját, az R1300 RT-t.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »
Nem bírok betelni ezzel a motorral.