Vagdalt hús olajos pereccel

Baleset
2013. május 30., csütörtök - FeR1

Az olajfoltok áldásos tevékenységéről kár vitázni, hát még, ha a szalagkorláttal közreműködve csinálják a bajt. Nem sokon múlt, hogy ne legyen vagdalt hús főhősünkből.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (2 hozzászólás)

Macko -

Szerintem ez nagyon simán elkerülhető lett volna. Ami történt, az tisztán vezetői hiba. Mert mit csinált emberünk? Messziről kiszúrta az olajat (az előtt be van húzva a kuplungja, hogy ráért az első kerék – pont látszik is az első képen), onnantól pedig mereven nézte, azzal a gondolattal a fejében, hogy “jaj, csak el ne essek rajta” – jó, nyilván oroszul gondolta ugyanezt, de most nem fordíttatom le a Kuglival. Aztán persze jól el is esett.

Pedig csupán annyit kellett volna tennie, hogy odanéz, ahol tiszta az aszfalt (volt 2-2 méternyi helye az olaj mindkét oldalán), és oda kormányozza a motort. Én biztosan a szűkebb ívet választottam volna.

Az érdi M7 felhajtó Nagyfalu felé állandóan tiszta olaj, de már a levezető oldalon is csúsztam meg olajon (akkor éppen szembesütött a napocska és nem is láttam). Az is menthető volt – igaz, direkt lassan mentem, éppen mert nem láttam, van-e valami az úton. Ilyenkor – ha már érzed, hogy elkezd csúszni – egy határozott kormánymozdulattal fel kell állítani a motort, kiengedni (függőlegesen) külső ívre, és ott belekormányozva visszadönteni. Ha ott is olaj van, na akkor bajban vagy – de azért az már nagyon ritka.

Ja és még egy: ilyen helyeken én eleve nem szoktam a sáv közepén menni…


FeR1 -

 Oké, persze, kivédhető lett volna, ha…

Itt van a ha, de sajnos nem így történt. 

Lehet, hogy emberünk egy átmotorozott hosszú nap után, már hulla fáradtan csorgott a forgalommal és ezt most benézte. Tudom, fáradtan ne motorozzon, de valljuk be, sokunk motorozott már annyit egyhuzamban, hogy csak az őrangyalán múlt, hogy épségben megérkezett a céljához. Neki nem sikerült, tanul belőle talán, hogy máskor mit és hogyan csináljon. De akkor is a jó büdös fenébe azokkal, akiknek fossa az olajat a járművük!


Előző bejegyzés

Amiért össze kell fognunk: le a regisztrációs adóval!

2013. május 29., szerda
Összefogás

Következő bejegyzés

Després új kihívásokat keres

2013. május 31., péntek
Sport

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt