Az első részben megtudtuk, hogy az 1920-as évek leggyorsabb motorja a Brough Superior volt.
Következnek tehát az 1930-as évek, amikor is ezen a téren bizony sokat nem változott a helyzet. Az előző epizódban megismert márka és típus ugyanis töretlen sikernek örvendett. Eltelt egy évtized, de még mindig ők gyártották a leggyorsabb széria motorokat.
Mintegy 50 százalékkal nőtt a teljesítmény, ennek köszönhetően pedig a végsebesség is. Míg az 1924-ben bemutatott SS100 modell 100 mérföldet tett meg óránként, addig a ’30-as évek modelljei lazán teljesítették a 110 mérföld/órás tempót. Fontos, hogy most kizárólag a széria gyártásról beszélünk – az egyedi, tuningolt gépek már egy évtizeddel korábban is tudtak többet. A modellt a második világháború kitöréséig gyártották, azután sajnos véget ért ez a sikertörténet.
Végezetül tekintsünk meg egy hangulatos videót, ahol mozgás közben is megcsodálhatjuk ezt a szépséget:
Folytatjuk, következnek az 1940-es évek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez a dolog a képen nem gép, ez művészet – még ha nem is a szem, hanem az összes többi érzék örömére készült – vagy egész egyszerűen közlekedésre rakták össze?