A közelmúltban foglalkoztunk vele, milyen nehezen vagyunk észrevehetőek mi, motorosok. A helyzet tovább romlik éjszaka, hiszen hátulról például csupán egy kis piros lámpácska segíthet beazonosítani. Így minden láthatósági kiegészítő a ruházatunkon csak növelheti a biztonságunkat – ez biztos.Az ilyen holmik azonban mind csupán az érkező jármű fényszórójának fényét verik vissza. Ellentétben a Noxgear cég által gyártott Tracer360-nal, amely saját, nem is kis felületű fényforrásként funkcionál. Saját eleme 40 órán keresztül világít, a pántok színe pedig folyamatosan változik – ezzel is még jobban felhívva ránk a figyelmet. Az eszközt alapvetően nem nekünk, motorosoknak tervezték – a reklámfilmben is csupán egy futót fogtok látni), de ettől még simán hordhatjuk.
Egyetlen dologban nem vagyok biztos: ha valóban a szén sötét országúton motorozik az ember, vajon mennyire zavarja vezetés közben a mellkasán vibráló és folyamatosan változó színű pánt? Ez csak egy próba után derülhet ki… Mindenesetre a Tracer360 az Egyesült Államokban már kapható – 57 dolláros listaáron.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szerintem egy komolyabb fényvisszaverő mellénnyel láthatósági szempontból jobban jár az ember.
Ezt a világítós cuccot kétlem, hogy 100 méterről látni lehet a vaksötét országúton, ellenben pl a rendőrök új fajta mellénye (ami a beszerzési ár kapcsán lett közismert) valami brutál jól sikerült cucc, éjszaka 100+ méterről is visszaveri a reflektor fényét…
Sőt, ahogy nézem, a videót is szépen meg kellett szerkeszteni, hogy kitűnjön a háttérből. Amikor elkezd futni a csajszi, hirtelen minden más nagyon sötét lett… 😀
…talán inkább van egy vezetéstechnikai trénernek statisztikai adata arra, éjaszaka vagy nappal ven e több (motoros) baleset észre nem vétel miatt.
Érzésre nekem inkább tűnik fontosnak nappal láthatobbá válni. Mert az a vízióm, nem sötétben/éjszaka releváns kérdés a motoros jól láthatósága, hanem nappal, a forgalom nagyságrendel nagyobb sűrűsége közepette, ahol az isten barmai, az oda nem való, a közösség-ben (-gel együtt) közlekedni alkalmatlanok is jelen vannak. És semmit se látnak, talán nem is akarnak… a motorost se. 🙁
Szerintem az ilyen cuccos a Kresz szabályokba ütközik, mert csak a járművet lehet kivilágítani, a vezetőt nem.