Világok harca

Párharc
2013. április 15., hétfő - FeR1

Mindig is vitatéma, hogy mi a gyorsabb, az autó vagy a motor. Erre nincsen egyszerű válasz, minden a körülményektől függ, ki mit szeretne gyorsabbnak mutatni.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (3 hozzászólás)

Jani55 -

Ez nagyon meglepő és különösen érdekes.

Persze tudjuk, a teljesítmény nem minden, a nyomaték is fontos!

ui.: én a pilóták tömegét is hozzáadtam volna, mert a valóságban az “össztömeget” láttuk. A pontosság kedvéért.


FeR1 -

 Jól látszik, hogy a levegő mekkora úr. 140-150km/h fölött már bizony fontosabb a jó alaktényező és a motorerő, kevésbe a tömeg.A motor a jó rajtnak köszönheti, hogy 160km/h-nál(100mph) még vezet, de aztán ahogy közelednek a kétszázhoz, ott bizony már hiába a motor alacsony tömege és az ebből fakadó robbanékonysága, ide már nyers motorerő és egy jó, kis légellenállású forma kell, ami egy Diavel-féle csupasz motornak nem jellemzője(persze az erő az igen).

 

A pilóták tömege szerintem nem számottevő, főleg az autó tömegéhez viszonyítva, az a plusz egy ember nem tétel. A Ducati lovasa sem tűnt egy hű de nehéz embernek, persze jobban rontja egy motoron a vezető súlya a tömeg-lóerő arányt.

 

Fékezésnél úgyszintén, a két kerék a négy kerék tapadásával szemben nehezen fog győzedelmeskedni.Viszont rajtolásban sokkal jobb a motor.

 

Szívem szerint inkább egy 1199 Panigaléval csináltam volna az összehasolnítást, ott valószínűleg máshogyan alakultak volna az eredmények.


Jani55 -

0-240-re kigyorsulni 18 sec alatt, mindkét géptől nagyon komoly teljesítmény.

De 240-0-ra fékezni 7 sec alatt, az egyenesen elképesztő!!!


Előző bejegyzés

Kis városi szupermotyó aranyszárnnyal

2013. április 13., szombat
Újdonság

Következő bejegyzés

A legtúrásabb sportmotor

2013. április 15., hétfő
Napikép

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt