Mióta léteznek belsőégésű motorral hajtott járművek, azóta folyamatosan dúl a háború tulajdonosok között, ki az erősebb, ki a gyorsabb és ki a népszerűbb. Ilyen az ember természete, versenyre kél a dicsőségért és mindent megtesz a győzelemért. Ez viszi előre a világot, a vágy a folyamatos fejlődésre.
Mindig is vitatéma, hogy melyik a gyorsabb, az autó vagy a motor. Persze, erre nincsen egyszerű válasz, minden a körülményektől függ, ki mit szeretne gyorsabbnak mutatni. Kézenfekvő volt egy ilyesmi összehasonlítás, hiszen a Ducati már egy jó ideje az Audi tulajdonába került. Az alábbi megmérettetésen álló helyzetből 150 mérföld/órára (nagyjából 240 kilométer/órára) gyorsítanak a fiúk, majd onnan újból állóra fékezik a szörnyetegeket. Egyszerűen bámulatosak az időeredmények és a fizika határainak megcsúfolása. Mindkét szereplő részéről.
Nem szeretném lelőni előre a párharc csattanóját, helyettem beszéljenek a képek és a videó végén az időeredmények. Vajon győzedelmeskedik az aerodinamika felett a motorok közt bivalyerős és az autóval szemben pehelysúlyú olasz ördög, vagy a győzelemhez szükségeltetik egy jó alaktényező és még vadállatibb erővel bíró német műszer?
3…2…1…RAJT!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez nagyon meglepő és különösen érdekes.
Persze tudjuk, a teljesítmény nem minden, a nyomaték is fontos!
ui.: én a pilóták tömegét is hozzáadtam volna, mert a valóságban az “össztömeget” láttuk. A pontosság kedvéért.
Jól látszik, hogy a levegő mekkora úr. 140-150km/h fölött már bizony fontosabb a jó alaktényező és a motorerő, kevésbe a tömeg.A motor a jó rajtnak köszönheti, hogy 160km/h-nál(100mph) még vezet, de aztán ahogy közelednek a kétszázhoz, ott bizony már hiába a motor alacsony tömege és az ebből fakadó robbanékonysága, ide már nyers motorerő és egy jó, kis légellenállású forma kell, ami egy Diavel-féle csupasz motornak nem jellemzője(persze az erő az igen).
A pilóták tömege szerintem nem számottevő, főleg az autó tömegéhez viszonyítva, az a plusz egy ember nem tétel. A Ducati lovasa sem tűnt egy hű de nehéz embernek, persze jobban rontja egy motoron a vezető súlya a tömeg-lóerő arányt.
Fékezésnél úgyszintén, a két kerék a négy kerék tapadásával szemben nehezen fog győzedelmeskedni.Viszont rajtolásban sokkal jobb a motor.
Szívem szerint inkább egy 1199 Panigaléval csináltam volna az összehasolnítást, ott valószínűleg máshogyan alakultak volna az eredmények.
0-240-re kigyorsulni 18 sec alatt, mindkét géptől nagyon komoly teljesítmény.
De 240-0-ra fékezni 7 sec alatt, az egyenesen elképesztő!!!