A sorozat előző része: Suzuki RE5.
Rengeteg fotó kering az interneten a mopedekre felzsúfolódott ázsiai családokról, akik fittyet hánynak arra a tényre, hogy egy motorkerékpár egy, de legfeljebb két személy szállítására lett tervezve. Pedig nem volt ez mindig így: a kétkerekűek történelmében találunk olyan vasparipát, amelyet már megalkotásakor három, vagy akár négy személy szállítására hoztak létre. Ez a gépsárkány a Böhmerland.
A gyárat Csehországban alapították, 1924-ben. Több modellt is gyártottak, amelyeket mind Albin Leibisch mérnök tervezett: volt kétüléses (Sport), három üléses (Touren – ez terjedt el a legjobban) és négy üléses (Langtouren) változat is. Utóbbi a mai napig a leghosszabb tengelytávval rendelkező, sorozatban gyártott motor a maga laza 3,2 méteres értékével… A gép mozgatásáról többnyire 600 köbcentiméteres erőforrás gondoskodott. Olyan különlegességei voltak, mint az akkoriban még egyáltalán nem általánosan használt rugózó első futómű, vagy az akár két váltó.
A négy személyes, katonaság számára gyártott változaton ugyanis elhelyeztek még egy nyomatékváltót, amelyet az egyik, eredendően utas pozícióban levő baka működtetett – így összesen kilenc sebességi fokozata volt a masinának. Több csapatmunka kellett a vezetéséhez, mint egy tandem bicikliéhez, annyi szent! De volt olyan része is a Böhmerlandnak, amelyben világelső volt: ezen a motorkerékpáron tűnt fel először könnyűfém kerék!
A schönlindei gyárban húsz munkás készítette a motorokat, és nagyjából 3’000 példányt gyártottak le 1939-ig, amikor is a II. Világháború sajnos eltüntette a gyárat a föld színéről. Így a fennmaradt példányok mára csak a múzeumok és a gyűjtők féltett kincsei. Végezetül hallgassuk meg egy 1929-es Böhmerland Tourer hangját, hogy röfögött a háromüléses:
Cimkék:
Veszteséges volt, ezért a gyár bezárul, ezzel egy korszak lezárul. Kétszázan munka nélkül maradnak.
Elolvasom »Keleten semminek nincs határa. Ha nem huszan ülnek egy mopedre, legalább azzal viszik "sétáltatni" szerencsétlen gyereket.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
De nagy kedvencem ez a gép! És a fotókon látható már a formásabb széria, ezen már van rendes tank. Korábbiakon csak egy hengertartály volt elöl is.