Az E-Speed-del a KTM új vizekre evez, amely első ránézésre már nagyon közel áll egy hétköznapokban is használható szériamodellhez. Az elektromos meghajtás nem áll távol tőlük, a Freeride E-vel bemutatták, hogy tudnak használható villanyos motort is gyártani, viszont a robogós műfajjal egy új fejezetet kezdenek a sógorok. A KTM egyértelmű célja, hogy népszerűsítse a városi ingázásban az elektromos meghajtás alkalmazását.
Az E-Speed ugyan még csak koncepció motor, de feltételezhető, hogy a hajtáslánc a Freeride E modellén alapul. A tanulmánymotor teljesítményét 15 lóerőben és 36 Newtonméterben adta meg a gyár, ezek alapján akár A1-es jogosítvánnyal is megülhető ez a sportos robogó. A meghajtásért felelős villamos energiát 4,36 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorokban raktározza el az E-Speed, állítólag hálózatról két óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor csomag.
A formaterv egészen magával ragadó: a narancsszínben pompázó térhálós acélváz, az egyoldalú első felfüggesztés (amelyet a WP szállít), az agresszív vonalvezetés mind a sportosságot hangsúlyozzák. Mire sorozatgyártásra kerül(het) a sor, persze biztosan finomítanak a dizájnon. Nem árt az sem, ha terveznek rá valamiféle tárolórekeszt is, mert így, prototípus állapotában aligha lenne alkalmas a mindennapi ingázáshoz.
Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatójának elmondása alapján fontosnak tartják a gyáriak, hogy az eleve megterhelt és szennyezett nagyvárosokban és a természetben egyaránt elterjedjen az elektromos meghajtású járművek használata. Az E-Speed sorozatgyártásáról még nincs pontos információ, de nagy valószínűséggel hamar viszont láthatjuk, hiszen egy mindennapi ingázó, városi motornál már kihasználható az elektromos meghajtás nyújtotta előny.
Cimkék:
Az ország több pontján motoros programokkal várják a húsvéti hétvégén a kétkerekű, robbanómotoros járművek szerelmeseit.
Elolvasom »Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Hetedik az Y2K Turbine.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »