Sivatagi vihar közeleg Indiából

2013
2013. február 20., szerda - Macko

A Royal Enfield világviszonylatban szinte kizárólag a hagyományőrzésből él. Frissítgetik a műszaki tartalmat is, a hangsúly azonban a megjelenésen van.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Több mint motoros tréning

Több mint motoros tréning

Cimkék: , ,


Hozzászólások (1 comment)

Indiai -

Konkrétan ezzel a típussal nem volt szerencsém motorozni, de nekem volt egy 350-es példány, melyet újonan vettem. Ez szintén karburátoros volt, de ezt leszámítva ugyanilyen blokk volt benne.

 

Teljesen autentikus környezetben használtam, mert Új Delhi utcátit róttam vele nap mint nap, valamint kétszer megjártam vele a Himalája kezdö buckáit. (2000m-ig jutottam fel 🙂 )

 

4000km-ert tettem meg a géppel és azt kell mondjam, hogy müszkilag rendben van a masina. A szük egy év alatt egyetlen apró megtorpanása volt, pedig nem egyszer 45 fokos höségben kellet neki teljesíteni. Valószínüleg azt ott használt „magas szivonalú”, kb 88-as oktánszámú benzinnek köszönhetöen egyik reggel köhögve indult. A gép elnyühetetlenségét jellemzi, hogy a dugulás elhárítása két könyörtelen full gázos gyorsítással javítható volt. Ezen felül egyszer volt egy kötelezö szervíz és ennyi. Több gond nem volt vele.

 

Menetteljesítményeket tekintve az a kb 20 LE amit ki lehetett sajtolni belöle, még két személlyel is elegendö volt 80-90 km/h tartásához, mely arra felé már autópálya tempónak számít. Végtelenül hosszú löketü motor, így a hegyekben is csodálatosan elboldogult, olyan utakon, ahol mifelénk inkább csak cross motor bajnokságokat rendeznek. 🙂 Bár ök föútvonalnak hívják azt. (Nézöpont kérdése. 🙂 )  A fogyasztására sem volt panasz, mert abból a „high-tech” üzemanyagból, városi forgalomban is csak 3 liter körül evett. Mivel 11-12 liternél többet nem igazán lehetett beletölteni, bö 400 km-re elegendö nafta volt benne mindig.

 

A kényelem tekintetében sem maradt el nyugati rokonaitól. Nekem a normál, hosszú, duplaülés volt rajta. Feleségem a mai napig szokta emlegetni, hogy milyen jól érezte magát a nyergében úton Rishikesh felé, és ezzel együt egy kicsit le is szólta a mostani gépünket (Moto Morini 9 1/2), pedig annak széles jól párnázott ülése van.

 

Remélem tényleg sikerül kipróbálnod a gépet, mert manapság nem igen lehet hasonló masinákkal találkozni az utakon. Ugyanis a Triumph, vagy a Yamaha hasonló modeljei csak megidézik a múlt század közepét, de az Enfield el is hozza a jelenbe.

 

(A motor látható a szöveg melletti képen)


Előző bejegyzés

Hagyd a nőt a francba!

2013. február 19., kedd
Videó

Következő bejegyzés

Képes beszámoló: 20. Nemzetközi Motoros Kiállítás, München

2013. február 20., szerda
Kiállítás

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt