A hagyományos, autós navigációk vagy az ilyen célra remekül használható okostelefonok motorra nem tökéletesek. Eredeti felhasználási területükön nincs szükség a vízállóságra, motoron viszont ez nélkülözhetetlen. Fényerőből is több kell, hiszen két keréken nem kap olyan árnyékolást a kijelző, így könnyen belefuthatunk olyan helyzetbe, amikor egy telefon kijelzőjéből a világon semmit nem látunk majd. Az első probléma erre szolgáló tokokkal még áthidalható, azok azonban a fényerő-helyzetet tovább rontják – csakúgy, mint az érintőképernyő kezelhetőségét. Hiszen motoron az is nagyon fontos, hogy a kesztyű levétele nélkül tudjunk navigálni.
A TomTom Rider megújult változata mindent tud, amire motoron szükségünk lehet. A 4,3 hüvelykes (az előző generáció 3,5 colos volt) érintőképernyős szerkezet fényereje, vízállósága, valamint menüjének felépítése (szövegek, gombok mérete) mind ideálissá teszik ilyen célú felhasználásra. Természetesen folyamatos töltést biztosító motoros tartóval érkezik, amely minden felépítésű járműre jól felszerelhető. A TomTom különlegessége a folyamatos, akár évi négyszeri ingyenes térkép-frissítés, amely a készülék teljes élettartama során jár a vásárlóknak.
A TomTom Rider hangutasításokkal is segíti a navigációt, amely bluetooth kapcsolattal jut el a bukósisakunkba. Érdekes lehet még a “Kedvenc útvonalak” megoszthatósága – így ha mi találunk egy szép motoros szakaszt, azt is átadhatjuk másnak, viszont fordítva is működhet a dolog. Az összes többi tudománya – mint például a legközelebbi éttermek, szállások vagy éppen benzinkutak megtalálása – teljesen magától értetődő. A készülék az Egyesült Államokban 299 dolláros áron kerül hamarosan az üzletekbe – amely szerencsére hazánkban sem lesz több (reméljük), hiszen a most futó változat 66.990.- forintért vihető haza.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »